Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Siedlce Przedsiębiorstwa





Temat: Przetarg w Siedlcach
http://www.mpk.siedlce.pl/n13-rozstrzyg ... dlcach.htm

Rozstrzygnięto przetarg na dostawę autobusów dla MPK w Siedlcach

W dniu 08.06.2006r Zarząd Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Siedlcach dokonał wyboru dostawcy autobusów dla komunikacji miejskiej w Siedlcach.

Ogloszenie o wyborze oferty najkorzystniejszej.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach Sp. z o.o. ul. Starzyńskiego 20, 08-102 Siedlce informuje, że w postępowaniu na dostawę 4 sztu fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodlogowych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, z silnikami euro 3 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego wyłoniono najkorzystniejszego dostawcę. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma MAN STAR TRUCKS Sp. z o.o. 05-830 Nadarzyn, Wolica 16C oferująca dostawę 4 szt. autobusów marki MAN typ A21 Lions City ze cenę netto 719.190,00 zł za sztukę. Całkowita wartość zamówienia wynosi 2.876.760,00 zł netto, 3.509.411,80 zł brutto.





Temat: Regularne połączenia dalekobieżne
no i ja jeszcze :

PKS w Siedlcach obsługuje m.in. linie :
Siedlce - Białystok
Siedlce - Lublin
Warszawa - Janów Podlaski
Warszawa - Białystok przez Siedlce, Łosice, Siemiatycze ( niezła relacja -troszkę naookoło)
Warszawa - Łosice
Warszawa - Siedlce przez Kałuszyn i przez Seroczyn
co ciekawe PKS w Siedlcach NIE MA ŻADNEJ LINII POSPIESZNEJ - ww. są przyspieszone z taryfą osobową.

PKS Siemiatycze obsługuje linie

Siemiatycze - Gdańsk
Siemiatycze - Warszawa
Siemiatycze - Białystok ( kilkoma trasami mniej lub bardziej pokrętnymi)
Siemiatycze - Łomża
kiedyś był jeszcze autobus Siemiatycze - Lublin przez Białą Podl. i Parczew ale się niestety zmył

PKS Biała Podlaska

BP - Lublin ( kilkoma trasami, m.in. przez Radzyń i przez Parczew)
BP - Warszawa
BP - Zamość
BP - Chełm przez Terespol
BP - Białystok
Terespol - Lublin przez Parczew
Konstantynów - Lublin ( obsługa busem)

PKS Sokołów Podl.

Sokołów - Warszawa
Sokołów - Białystok
Sokołów - Lublin
Warszawa - Brańsk
Warszawa - Korczew
Warszawa - Siemiatycze
PKS SOkółów również nie ma żadnej linii pospiesznej.

PKS Garwolin

Warszawa - Zamość ( jednyna linia pospieszna przedsiębiorstwa)
Warszawa - Ryki przez Garwolin lub przez Dęblin
Warszawa - Łuków przez Garwolin, Żelechów
ciekawostką jest tu kurs Garwolin - Łuków odjazd o 3.00 ( w nocy) ciekawe jaka jest frekwencja?
Warszawa - Żelechów
Warszawa - Maciejowice
Maciejowice - Siedlce





Temat: [Wałbrzych] Biurowiec ZUS
To dopiero przetarg, liczę na początek 2010 że zaczną budować, wliczając konsultacje jeżeli będą - szczerze wątpię, skargi, zażalenia, badania gruntu - geodezja, odwierty etc, decyzje środowiskowe, no i pozwolenie na budowę minimum 5 miesięcy.
W postępowaniu została wybrana oferta firmy:
PRE-FABRYKAT Sp. z o.o - Lider Konsorcjum
Miłków, ul. Brzezie Karkonoskie 2
58-540 Karpacz
Oferta uzyskała najwyższą ilość punktów-100.
http://www.prefabrykat.home.pl
Pozostałe oferty uzyskały następujące ilości punktów:
1.Polimex-Mostostal S.A.
Zakład Budownictwa Siedlce
ul.Terespolska12 08-110 Siedlce
ilość punktów - 87,65
2.INTEGER S.A
ul. Garbary 1
50-112 Wrocław
ilość punktów- 95,10
3.Przedsiębiorstwo Instalacji Budowlanych
Unimax S.A.-Lider Koncorcjum
ul. Okrzei 35
25-526 Kielce
ilość punktów- 95,68
4.Przedsiębiorstwo Budowlane "Alfa-Dach" Sp. z o.o-Lider Konsorcjum
ul.Tarnogajska 14
50-512 Wrocław
ilość punktów- 77,96
5.Wrocławskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego
nr 2,WROBIS S.A.
ul. Szewska 3
50-053 Wrocław
ilość punktów- 90,05
6.Przedsiębiorstwo Budowlane INTER-SYSTEM, sp. z o.o
ul. Dmowskiego 17b
50-203 Wrocław
ilość punktów- 84,37
7.Przedsiębiorstwo Robót Elewacyjnych i Budowlanych Krzysztof Zawadzki,-Lider Konsorcjum
ul. Żmudzka 5/9,
51-354 Wrocław
ilość punktów - 88,94



Temat: EUROPEJSKI TYDZIEŃ ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU W SIEDLCACH
PROGRAM EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU W SIEDLCACH:

* wtorek,
16 września Kampania promocyjna "Tygodnia zrównoważonego transportu"
w mediach: Katolickim Radiu Podlasie i TV Siedlce
* środa,
17 września "Czym oddycham" - dni otwarte w Przedsiębiorstwie Energetycznym w Siedlcach (w godz. od 9.00 do 12.00 dwie grupy po 30 osób)
* czwartek,
18 września "Jestem widoczny na drodze" - akcja propagowania jazdy w kamizelkach odblaskowych, start godz. 12.00, Plac Sikorskiego
* piątek,
19 września Zawody sprawnościowe dla uczniów szkół podstawowych boisko przy Szkole Podstawowej Nr 7 przy ul. Starowiejskiej w Siedlcach. (20 dzieci z rowerami)
* niedziela,
21 września "Siedlczanie na rowerach" przejazd władz samorządowych i mieszkańców ulicami miasta. Start godz. 16.00 przy budynku Urzędu Miasta Siedlce., Skwer Niepodległości 2 - Amfiteatr , Koncert
* poniedziałek,
22 września "Czyste powietrze" - ulica Kilińskiego na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Pułaskiego zamknięta dla ruchu pojazdów. Promocja turystyki rowerowej" Plac Sikorskiego.

Myślę, że dobrze by było gdybyśmy w niedzielę pokazali się tam w strojach i uczestniczyli w przejeździe




Temat: informacja o zawarciu umowy na środki czystosci i
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę drobnego sprzętu gospodarczego, chemicznych środków do mycia i sprzątania oraz materiałów do utrzymania stanu sanitarno - higienicznego w gastronomii dla JW 3137 w roku 2007.
Nr sprawy: 03/07/JW

Informuję, że w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zawarł umowę z następującymi Wykonawcami:
Część I
numer oferty: 1
firma (nazwa): REX Przedsiębiorstwo Handlowe, Helena Kaczmarek
adres: 64-212 Siedlec, KIEŁKOWO 48

Uzasadnienie wyboru
Najniższa cena na całość zamówienia.
Część II
numer oferty: 6
firma (nazwa): SWISSPOL Ltd. Sp. z o.o.
adres: Ul. Robotnicza 10, 53-608 Wrocław

Uzasadnienie wyboru
Najniższa cena na całość zamówienia

Część III
numer oferty: 1
firma (nazwa): REX Przedsiębiorstwo Handlowe, Helena Kaczmarek
adres: 64-212 Siedlec, KIEŁKOWO 48

Uzasadnienie wyboru
Najniższa cena na całość zamówienia

cz. p. o. Dowódcy Jednostki Wojskowej 3137

mjr Arkadiusz KOWAL



Temat: Rząd zabrał pieniądze na drogi


Nie chodzi mi o to że wyciągają łapę po dotacje, bo to prawda że kolej w
Polsce nie potrafi się zarządzać np. remontują trasę Warszawa-Siedlce,
gdzie nie ma pociągów prowadzonych EP09, a na Warszawa - Działdowo expresy
jadą 60 (strzeliłem te 60, nie wiem ile jadą ale wiem, że powoli), dotacja
jednak się przyda bo nawet w dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie z próżnego  
w puste nie przelejesz.


I na dodatek likwidują od 11 grudnia express "ALEKSANDRIĘ" do Siedlec, bo nikt
tym pociągiem nie jeździ. Ale nie ma się czemu dziwić.

Siedlce nie są bowiem żadnym dużym ośrodkiem biznesowym czy finasowym tylko
miastem powiatowym, któremu z roku na rok ubywa mieszkańców. Wszyscy uciekają
do Warszawy.

Pozdr.
Piotr





Temat: Puls Biznesu: pociąg chemiczny i Mińsk - Siedlce.
<info1
PKP: 48,8 mln zł na elektryfikację.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała z warszawskim Przedsiębiorstwem
Robót Elektryfikacyjnych kontrakt wartości 12,5 mln EUR (48,8 mln zł) na
budowę zasilania elektroenergetycznego linii kolejowej Mińsk
Mazowiecki-Siedlce. Firma wykona prace w 18 miesięcy.

<info2
PKP uruchomiły pociąg chemiczny
01.08, Puls Biznesu
PKP Cargo wspólnie z kolejami czeskimi i przedsiębiorstwem spedycyjnym OKD
Doprava uruchomiły intermodalny pociąg chemiczny na trasie Police-Prerov
(Czechy).

- Pociąg przewozi siarczan żelazawy. Jego czas przejazdu jest konkurencyjny
wobec transportu samochodowego - zapewnia Józef Marek Kowalczyk, prezes i
dyrektor generalny PKP Cargo.

Nowe połączenie realizowane jest za pomocą 20 wagonów platform, na których
znajdują się tzw. otwarte kontenery. Pociąg kursuje raz w tygodniu i jest
pierwszym składem chemicznym, uruchomionym przez PKP Cargo.

- Liczymy, że w najbliższym czasie uda nam się uruchomić następne - dodaje
Grzegorz Sadowski, naczelnik Wydziału Transportu Intermodalnego w PKP Cargo.

Marcin Bołtryk





Temat: 16 mld zł wydaliśmy na pomoc publiczną dla przedsiębiorców


Gdzie wydaje pieniądze? GDzie mieszka?


Np w Ciechanowie...


Zgadza się. Tylko zauważ, że ludzie pracujący w Kraakowie, czy w
Miastkowie nie są utrzymywani z podatków zapłaconych przez innych.
Urzędniucy centralni sa opłacani za to przez tych z Krakowa i
Miastkowa, a na pieniadzach tych korzystają przedsiębiorcy z
Warszaawy, bo tutaj za te pieniądze kupowane sa usługi i towary.


Ja np place podatki w Siedlcach, a korzystam z dobrodziejstw
Stolicy...


Za daleko. W Warszawie - proste, codzienne zakupy.


No jak tak bardzo Ci doskwiera fakt, ze ta kasa idzie na Wawke to
wydawaj w Jankach...


Tak? A pracownik stacji benzynowej w warszawie to nie dostaje swojej
działki?


Dojezdza codziennie z Mrozow... ;)


Wiesz, cały czas mówimy o przepływie pieniadza.


No dokladnie ;)


| Tam gdzie sobie zyczysz...
Aktualnie - w Warszawie.


Jak mi przykro ;)
Ktos Cie musial do tego zmusic, bo tak sam z siebie to niemozliwe...


Czyli na Mazowszu.


No szkoda, ze nie w Wieliczce (chociaz w Wieliczce zapewne tez jakas
czesc dochodow uzyskiwanych w Wawie jest wydawana np przez Ciebie).


Ciekawe dlaczego coraz więcej tych przedsiębiorstw wynosi się z
Warszawy. I bardzo dobrze, zresztą.


My ciagle czekamy kiedy Ty sie wyniesiesz :P

Zdravim!





Temat: MANy w Siedlcach
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach rozstrzygnęło przetarg
na dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych

Podpisano umowę z firmą: MAN Pojazdy Użytkowe Polska Sp.z o.o., 05-830
Nadarzyn, Wolica 16C, tel. 022 7201122, fax 022 7201138.

Cena (z VAT) - 1 554 280,00 zł, w tym VAT - 280 280,00 zł.

W ogłoszeniu nie pisze ile sztuk tego ma być, ale patrząc na cenę to chyba
ze trzy?





Temat: 410D
Poszukuje indormacji o tych lokach.
Na razie wiem o następujących:

410D-05  - Nasycalnia Podkładów w Czeremsze
410D-06  - POLCHEM"  w Toruniu
410D-07  - Przedsiębiorstwo Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego "PZZ" w Gryficach
410D-08  - Huta Zygmunt Bytom
410D-15  - Warszawskie Zakłady Telewizyjne "Elemis" SA w Warszawie
410D-19  - Swarzędzkie Fabryki Mebli S.A. w Swarzędzu. Oddział w Mosinie
410D-35  - "Mostostal-Siedlce". Zakład Transportu sp. z o. o. w Siedlcach
410D-41  - Ekspasz Sp. Z.O.O. Wytwórnia Pasz w Łowiczu
410D-43  - Zakłady Budowlane we Wrocławiu
410D-51  - Kowarska Fabryka Dywanów w Kowarach

pozdr
Marek





Temat: Miasta, o których komunikacji mało wiemy...

No zapewne sie rozwijają ale MPK Siedlce nie sa takim małym przedsiębiorstwem maja nawet MAN NG313. W końcu Siedlce liczą 75 tys. mieszk.Ale niestety rozkłady mają takie, że czasem trzeba czekać na autobus kilka godzin... Tylko 3 i 4 mają jakieś logiczne rozkłady. No i taryfa niezbyt sprzyja...



Temat: Nowe spoty PiS:)
Nie lepsi od PO. Przypomnieć spoty o prezesach obsadzanych z partyjnego klucza? Swoją drogą polecam artykuł w ostatnim Newsweeku na temat obsadzania etacików w spółkach skarbu państwa z partyjnego klucza przez PO.

http://www.newsweek.pl/ar...teresow,38653,1

Misza, skomentujesz? Bo z artykułu jasno wynika, że ten proceder za czasów PO znacznie się rozrósł. Może parę cytacików:


Nawet pobieżne spojrzenie na politykę personalną PO w kilku regionach pozwala postawić tezę, że spółki skarbu państwa opanowane są przez ludzi Platformy. Przez ludzi, których partyjne plecy są najważniejszą, a często jedyną rekomendacją do pełnionych funkcji.


Działacz mazowieckiej Platformy Marcin Kulicki objął niedawno stanowisko prezesa potężnej państwowej Krajowej Spółki Cukrowej. Oczywiście wygrał konkurs. Tą nominacją byli oburzeni nawet działacze partii Tuska – Kulicki nie miał doświadczenia w zarządzaniu tak wielkimi firmami, jako działacz PO był wiceprezydentem Siedlec i pracował w siedleckim przedsiębiorstwie energetycznym.

Nowe standardy PO są takie fajne. Misza, czemu nie grzmisz na forum, że PO obsadza stanowiska ludźmi, jak za starych, pisowskich czasów?

[ Dodano: 2009-04-28, 11:10 ]
Tak dla przypomnienia:

http://www.youtube.com/watch?v=8VA_K0xlFx8

Wrzucam, żeby przypomnieć wszystkim, że PO i PiS są do siebie bardzo podobne.



Temat: Strategia Rozwoju Gminy Zbuczyn
Wyznaczenie terenów pod inwestycje będzie naturalnym skutkiem uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego Gminy. W tej chwili trwają prace nad planem w części obejmującej Borki-Wyrki, Świercze, Chromną, Ługi i Zdany - na osi drogi krajowej.
Naturalnie tereny pod ewentualne inwestycje chcemy wskazać w miejscach z dobrym dostępem do drogi krajowej. Pozostałe elementy infrastruktury (wodociąg, kanalizacja) będą wykonywane sukcesywnie wg potrzeb.
Promocja Gminy i terenów inwestycyjnych będzie się odbywała za pośrednictwem portali internetowych - własna strona urzędu i inne strony już działające w polskim internecie np.http://www.efundusze.org.pl/adv03.php?str=baza&id=1367&id_powiatu=1616&id_gminy=1629.
Ponadto nosimy się z zamiarem wydania folderu promującego gminę. Aby miał dobry odbiór należy zdecydować do jakiej grupy docelowej będzie zaadresowany. Obserwując Siedlce i okolice trudno oprzeć się wrażaeniu, że znalezienie dużego inwestora jest tu mało prawdopodobne - jesteśmy daleko od surowców, gęstość zaludnienia i ilość mieszkańców jest znacznie mniejsza niż np. w okolicach Łodzi, Trójmiasta czy Katowic. Liczymy bardziej na małe i średnie przedsiębiorstwa, które mogą u nas znaleźć (w przyszłości) bardzo dobry grunt do rozwoju.




Temat: Informacja PKS

A gdzie na dworcach jest takie rozróżnienie na rozkładach stanowiskowych?

O ile się nie mylę to jest w Zamościu, Białej Podlaskiej, Siedlcach na przykład. Tam każdy kurs obcego przedsiębiorstwa PKS jest odznaczony. Busiarze na te dworce nie są wpuszczani.
Coś mi świta że takie oznaczenia są też w Łodzi, ale głowy nie dam.



Temat: Linie tzw państwowe

Wg. D29  jest to linia 523 Trzaskoniec - Poważe, ok. 2 km. Jest to łącznica
umożliwiająca dostanie sie z ominięciem Łukowa z linii Skierniewice - Łuków w
kierunku Siedlec.
A czemu taka strategiczna - któz to może wiedziec...


To że łącznica Trzaskoniec-Poważe jest strategiczna, to można zrozumieć: omija
Łuków i należy do linii kolejowej łączącej stolice Polski i zachód Europy ze
stolicami krajów byłego ZSRR, ale naprzykład linia Morzeszczyn-Gniew??? Ciekawi
mnie to. Gniew - miasto 3000 mieszk. Oprócz zakładów keramzytu, żadnego innego
przedsiębiorstwa. 1 bocznica, zero jednostek wojskowych ani chociażby przeprawy
przez Wisłę. W Brodach Pomorskich na odcinku 200 metrów - wyrwa pod torami, nie
ma podkładów a szyny wiszą w powietrzu... W Brodzkich Młynach w przejeździe
tory przykryte żwirem na prawie pół metra. Przykładów "typowo" strategicznych
lini jest więcej... :(

pozdro. 6aRt.





Temat: Obniżka cen biletów w PKS Białystok
Faktycznie, te ceny które podajesz w przypadku PKS-ów z Łosic i Białej Podlaskiej również są w e-podróżniku, ale opisane są jedynie jako "promocja". Ale jaka i na jakim odcinku to już nie wiadomo z tej strony. Administratorzy muszą się wreszcie za to wziąć. PKS Siedlce też ma promocję do Białegostoku. Bilet kosztuje 7 zł.

Aha i jeszcze małe uzupełnienie co do ulgi w PKS Łosice, bo znalazłem o niej info na stronie przedsiębiorstwa. W piątki wynosi ona 30%, a w pozostałe dni tygodnia 40%.



Temat: Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Nawet zakładając, że rzeczywiście produkcja w Pesie jest tym samym, co montowanie w Stadlerze-Siedlce (co moim zdaniem nie jest prawdą, ale zostawmy to), to jest jeden, dla mnie kluczowy, chociaż dla przeciętnego zjadacza chleba nieistotny aspekt.

Otóż istotą działalności przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej jest generowanie zysku. Zysk ten otrzymują, w sposób bezpośredni mniej (wzrost wartości firmy wzrost cen akcji z dokładnością do sytuacji rynkowej) lub bardziej (dywidenda), właściciele.

I dla mnie jest bardzo istotne, czy ów zysk trafi do kieszeni p. P. Stadlera czy p. T. Zaboklickiego.



Temat: EURO 2012 w mundurze

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Sieradzu w dniach 14-15 marca br. uruchomi bezpłatną linię dla wszystkich chętnych, którzy chcieliby bezpośrednio obejrzeć Turniej Halowej Piłki Nożnej Służb Mundurowych „EURO 2012 w mundurze”. Zawody zostaną rozegrane w hali sportowej na ul. Mickiewicza 6. Autobus będzie kursował w godzinach 9.30-16.00 (14 i 15 marca). Będzie oznaczony plakatami promującymi turniej.

zrodlo / wiecej: http://www.umsieradz.pl/i...=1438&Itemid=17


II edycja Halowego Turnieju Służb Mundurowych „EURO 2012 w mundurze” rozpoczęta. Tuż przed godz. 9 osiemnaście zespołów biorących udział w imprezie wyszło na halę sportową przy sieradzkiej Jednostce Wojskowej, aby wziąć udział w ceremonii otwarcia. Oficjalnie turniej otworzyli przedstawiciele organizatorów: dowódca 15. Sieradzkiej Brygady Wsparcia Dowodzenia płk dypl. Mirosław Siedlecki, prezydent Sieradza Jacek Walczak oraz wicestarosta Zbigniew Krasiński. W pierwszym meczu Państwowa Straż Rybacka w Sieradzu uległa Dowództwu Garnizonu Warszawa 1:6.

zrodlo / wiecej: http://www.umsieradz.pl/i...=1441&Itemid=17



Temat: Prasówki
[Częstochowa] PKS Myszków nie dba o pasażerów

W okolicach Myszkowa, ale także na Jurze, na przystankach wiszą nieaktualne rozkłady. Loteria: przyjedzie autobus, czy nie?

- Złoty Potok, Janów, Siedlec, Kotowice... To turystyczne miejscowości, a rozkłady jazdy na przystankach, jeśli w ogóle są, to sprzed roku czy dwóch - skarży się Czytelnik. - Miejscowi mniej więcej wiedzą, o której jest autobus, ale turysta może się srodze zawieść, gdy bezskutecznie czeka na autobus, który w starym rozkładzie figuruje, ale teraz już nie kursuje - dodaje.

O przystanki w regionie dbają poszczególne PKS-y [przedsiębiorstw o tej nazwie, niezależnych od siebie, jest w Polsce kilkaset - przyp. red.]. Teren Janowa, choć blisko Częstochowy, przyporządkowany jest spółce PKS Myszków, która na przystankach reklamuje kursy swoje oraz - na zasadzie wzajemności - innych PKS-ów, jeśli kursują przez te okolice.

Nowy rozkład obowiązuje od czerwca, ale dopiero teraz w Janowie, Złotym Potoku i okolicach zaczęto wieszać rozkłady. - Ten teren potraktowaliśmy w... pierwszej kolejności - tłumaczy Jadwiga Męcik z PKS-u Myszków. I przyznaje, że gdzie indziej wciąż jeszcze wiszą stare rozkłady. Powód? - Mamy kłopoty, np. z ludźmi. Nie ma kto jechać... Ale Janów potraktowaliśmy priorytetowo - mówi.



Temat: Rząd zabrał pieniądze na drogi


Zaden normalny MKM nie powinien cieszyc sie z faktu, ze kolej zamiast sie
reformowac, wyciaga lape po dotacje. Pieprzonym PKP nigdy nie bedzie dosyc.
Liczba pociagow maleje, koszty rosna... zabierzmy z drog, bo jak beda
wygladac jak po nalocie, to moze ktos sie z puszki przesiadzie na pociag...
a jak wiecej pasazerow, to i wieksze dotacje mozna wyzebrac. Paranoja.


nie chodzi mi o to że wyciągają łapę po dotacje, bo to prawda że kolej w
polsce nie potrafi się zarządzać np. remontują trasę Warszawa-Siedlce
gdzie nie ma pociągów prowadzonych EP09, a na Warszawa-Działdowo expresy
jadą 60 (strzeliłem te 60, nie wiem ile jadą ale wiem że powoli), dotacja
jednak się przyda bo nawet w dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie z
próżnego w puste nie przelejesz





Temat: Nowa twarz CZ Wroclaw



| http://pkp-przewozy-wroc.pl
| Prosze o uwagi, sugestie, krytyke.
Strona jako taka wydaje sie byc OK,
(aczkolwiek brakuje tagu <title) ale smuci
mnie fatalna polityka informacyjna wladz PKP.
Wystaczy popatrzec na linki do innych stron kolejowych -
niby przedsiebiorstwa PKP, a maja zupelnie niekonsystentne domeny,
a Zak3ad Infrastruktury Kolejowej w Siedlcach ma swoja
strone na... darmowym serwerzze KKI.
Przeciez wszystkie te strony powinny byc w domenie *.pkp.com.pl
Nie pisze to w formie pretensji do tworcow w/w strony
(aczkolwiek nazwa domeny jest potworkowata),
wiem ze pretensje nalezy kierowac do wladz PKP,
ktore robia rozne obstrukcje swoim wlasnym jednostkom
w zakresie korzystania z domeny pkp.com.pl.
Jezeli sie myle, to prosze o rzeczowe sprostowanie.


Jest uchwala zarzadu PKP dostapna dla wszystkich ktora mowi ze strony maja
przejsc przez KIP (biuro promocji i takie tam).
Ale i tak jednostki robia swoje. A strona PKP bedzie testowa az do .....
W sprawie strony proponuje pisac na adres rzecznika prasowego.
dla ulatwienia podam ze adres jest bardzo oczywisty :)

Ze strony teleinformatyki nie ma problemu z domena w .pkp.com.pl czy w
pkp.pl  np Leszek ma www.infokolej.pkp.pl





Temat: Nowa twarz CZ Wroclaw
Witam
Dzieki za uwagi

(aczkolwiek brakuje tagu <title)


Tiltle, podobnie jak keywords itd. beda - strona jest w trakcie
modernizacji.


Wystaczy popatrzec na linki do innych stron kolejowych -
niby przedsiebiorstwa PKP, a maja zupelnie niekonsystentne domeny,
a Zak3ad Infrastruktury Kolejowej w Siedlcach ma swoja
strone na... darmowym serwerzze KKI.
Przeciez wszystkie te strony powinny byc w domenie *.pkp.com.pl


Zgadzam sie.


Nie pisze to w formie pretensji do tworcow w/w strony
(aczkolwiek nazwa domeny jest potworkowata),


No coz. Nazwa domeny powstawala w czasie, gdy nikt nie wiedzial, ze sektor
towarowy bedzie nazywal sie CARGO i trudno bylo wymyslec cos sensownego,
wiec powstalo to.
Zreszta jesli ktos woli mozna uzywac http://cargowroclaw.home.pl ;-)


wiem ze pretensje nalezy kierowac do wladz PKP,
ktore robia rozne obstrukcje swoim wlasnym jednostkom
w zakresie korzystania z domeny pkp.com.pl.
Jezeli sie myle, to prosze o rzeczowe sprostowanie.


Jak by to powiedziec ...


A przy okazji -
dlaczego http://www.pkp-cargo.pl/ jest chronione haslem?
Jakis blad admina czy tajne/poufne?
Jak tajne/poufne, to po co linkowac?


Faktycznie, chca hasla, choc do wczoraj serwis normalnie sie otwieral.
Prawdopodobnie robia jakis maly remont i na czas remontu zapackali okna
wapnem.

Pozdrawiam
Jarek





Temat: Pociagi z Rozwadowa do Debicy moga byc pełne.


| Aha - no i chyba dla pasażerów to dobrze, że cena jest niższa,
| nieprawdaż?
No ale zła dla pracowników PKP i PKS, nie???


IMHO przedsiębiorstwa powinny się kierować dobrem konsumentów...


| BTW: do Rzeszowa też te Wasze busy jeżdżą?

No pewnie że jeżdżą cholery jedne


A skąd jeżdżą - z Podzamcza czy spod PKP? I może jeszcze wiesz,
ile bilet kosztuje? A czy rozkład jakiś mają?


Łatwiej wymienić dokąd nie jeżdżą
Białystok, Terespol, Olsztyn, Siedlce, Łuków, Radom, Łódź, Kielce,
Ostrowiec,Tarnobrzeg, Przemyśl


Ciekawe. Do Przemyśla są z W-wy 4 PKSy dziennie (przez Lublin), a
busiarzom się nie opłaca? Czy też Biłgoraj albo Przemyśl ich nie
wpuszczają?

Góry (skoro wymieniasz Olsztyn...). A może wypisałeś tylko te
kierunki, w których są PKSy?


W pozostałych kierunkach mamy co mamy :-(


o-----------------------------------------------------------------o
| Tadeusz Franciszek Zieliński                                    |
| E-mail: tadeusz.zielinski[małpa]iname.com                       |
o-----------------------------------------------------------------o
| Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą   |
o-----------------------------------------------------------------o





Temat: Zawiadomienie o wyboprze najkorzystniejszej oferty 04/PN/08
Sulechów, 10.04.2008r.

Jednostka Wojskowa 4408
w Sulechowie

Dotyczy : Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę środków higieny i czystości Nr sprawy 04/PN/08.

Kwota przeznaczona na realizację zamówienia –325434,02PLN netto.
Informuję niniejszym, że po dokonaniu oceny wiarygodności oferentów uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu oraz po dokonaniu badania i oceny złożonych ofert jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 1244/08 złożona przez:

1. SWISSPOL Ltd Sp. Z o.o. ul. Świątnicka 30, 52-018 Wrocław – 30156,66zł – punktów – 100;
Złożono 6 ofert:
2. 1257/08 REX Przedsiębiorstwo Handlowe Kiełkowo 48, 64-212 Siedlec – 42414,52zł, pkt. -71 ;
3. 1254/08 Centrum Merkury ul. B. Prusa 7c/1, 50-319 Wrocław, - 33091,37zł, pkt.91 ;
4. 1243/08 JACK s.j. ul. Ciołkowskiego 2, 15-264 Biełystok – 41221,04zł pkt.73 ;
5. 1245/08 PHU MIWO ul. Wojska Polskiego 68/1/8 60-628 Poznań – 33153,70zł pkt.90 ;
6. 1256/08 TRANSMAN s.j. ul. Ogrodowa 2 Mierzyn, 72-006 Szczecin – 32926,58zł pkt. 91 ;

Oferentów pragnących zapoznać się z protokołem i załącznikami, zapraszam do złożenia stosownego wniosku celem ustalenia terminu i trybu udostępniania informacji.
Dziękując za złożenie ofert w przedmiotowym postępowaniu, zapraszam do udziału w kolejnych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.

/-/Eugeniusz Sadowski
referent ds. zamówień publicznych



Temat: Nowa twarz CZ Wroclaw


http://pkp-przewozy-wroc.pl
Prosze o uwagi, sugestie, krytyke.


Strona jako taka wydaje sie byc OK,
(aczkolwiek brakuje tagu <title) ale smuci
mnie fatalna polityka informacyjna wladz PKP.
Wystaczy popatrzec na linki do innych stron kolejowych -
niby przedsiebiorstwa PKP, a maja zupelnie niekonsystentne domeny,
a Zak3ad Infrastruktury Kolejowej w Siedlcach ma swoja
strone na... darmowym serwerzze KKI.
Przeciez wszystkie te strony powinny byc w domenie *.pkp.com.pl
Nie pisze to w formie pretensji do tworcow w/w strony
(aczkolwiek nazwa domeny jest potworkowata),
wiem ze pretensje nalezy kierowac do wladz PKP,
ktore robia rozne obstrukcje swoim wlasnym jednostkom
w zakresie korzystania z domeny pkp.com.pl.
Jezeli sie myle, to prosze o rzeczowe sprostowanie.

A przy okazji -
dlaczego http://www.pkp-cargo.pl/ jest chronione haslem?
Jakis blad admina czy tajne/poufne?
Jak tajne/poufne, to po co linkowac?





Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia

Ależ lubią się zmieniać:)
Gostynin zmieniał tradycyjne numery typu T(rok)0numer na 010.., 020.. etc.
Albo niektóre przedsiębiorstwa na czas leasingu nadają osobny numerek (patrz Ostrów Wlkp, Gliwice, Zielona Góra).
Inne skracają numerki (Bydgoszcz, Rzeszów), inne zwyczajnie kombinują (Gniezno). Przykładów jest masa:)

Coraz więcej można wymieniać takich przykładów, ale to wciąż są jednak wyjątki. Tendencja jest do upraszczania numerów. Poza tym, w przypadku Rzeszowa, Garwolina czy Siedlec, gdzie zmiana polegała na usunięciu drugiego zera, nie utrudniła ona identyfikacji pojazdów.
PS. A nie wiem właśnie, czy przypadkiem PKS Gostynin nie był w tej kategorii pionierem? 1991r. Kto by pomyślał?



Temat: Kontrola NIK osób nadzorujących SKP
Siedlce są nadzwyczaj lubiane przez NIK. Tym razem i słusznie zarzucono, iż z chwilą wpisu nie można żądać dodatkowych załączników aniżeli wniosek. Czyli wniosek, oświadczenia, wzory podpisów i koniec. Szczególnie w Ośrodkach Szkolenia kierowców żądano zaświadczeń o działalności itp. Od tego jest kontrola i wtedy się to sprawdza. Urzędnicy nie zamieszczali na stronach miasta informacji o sposobie uzyskania wpisu do działalności regulowanej. My mamy ISO i ono już dawno zobligowało nas do zamieszczania na stronach portalu tzw kart usług. Jeszcze jedno, nie dosyć że informacje można było uzyskać tylko u naczelnika to jeszcze zanim wpisano - z reguły po terminie - to jeszcze przeprowadzano kontrole. Drodzy koledzy ja rozumiem, ale to jest odpowiedzialność przedsiębiorcy. Jak ktoś wpisze a przedsiębiorca na następny dzień nie spełni wymagań to należy go wykreślić. Uczono nas lepiej zapobiegać niż leczyć ale oberwać od NIK też nie jest miło.

Ciekawostka, w którymś z protokołów zauważono, iż kontrolujący nie miał kwalifikacji do kontroli SKP. Jest to ciekawy wątek i też uważam, iż urzędnik taki powinien spełniać specjalne wymagania a nie jak leci z łapanki i w związku z tym powinien być zatrudniony jako główny specjalista. Bo fachowiec za grosze pracować nie będzie a ten z łapanki i owszem ale później są takie protokoły NIK. Co nie zmienia faktu, iż przełożeni muszą być świadomi wysyłania swoich urzędników na szkolenia.



Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
NSK Steering rozbuduje fabrykę w Wałbrzychu

wnp.pl (JM) 26.09.2007 07:59

Inwestycja zlokalizowana zostanie na działce przy ulicy Jachimowicza w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Invest-Park. Planowane prace obejmą realizację hali produkcyjnej o powierzchni ponad 5,6 tys. mkw.

Przypomnijmy, że poprzedni etap inwestycji NSK w Wałbrzychu w systemie generalnego wykonawstwa nadzorował Shimizu. Budowę hali o powierzchni 11 tys. mkw. zlecono natomiast Polimexowi-Mostostal Siedlce. Projekt fabryki został opracowany przez zespół PM Group.

NSK Steering Systems Europe specjalizuje się w produkcji układów kierowniczych
do samochodów osobowych.

Wałbrzyska fabryka docelowo ma zatrudniać 350 osób. Zakład produkuje wspomaganie elektryczne dla europejskich marek samochodów, tzw. EPS (electric power steering), zastępujący tradycyjne wspomaganie hydrauliczne.

NSK jest liderem w dostawie łożysk, komponentów samochodowych i układów kierowniczych, produktów precyzyjnych i mechatronicznych. Przedsiębiorstwo ma już w Kielcach fabrykę łożysk NSK-Iskra.

http://budownictwo.wnp.pl/nsk-steering- ... 1_0_0.html



Temat: Skansen
Witam, i juz po egzaminach,trzech naszych ludzi zdobyło uprawnienia obsługi Kotłów parowozowych, w najblizszym czasie planowane sa tez egzaminy na konserwacje i naprawy Kotłów.Kocioł jako urzadznie cisnieniowe musi byc zarejestrowane w Transportowym dozorze Technicznym a obsługiwane i naprawiane tylko przez osoby posiadajace stosowne uprawnienia.Z innych wiadomosci,Powieksza sie kolekcja Taboru kolejowego, w ostatnim czasie zostalismy posiadaczami parowozu Bezogniowego TKp b 3 z Prefabetu w Łodzi który jest czesciowo zniszczony i oczekuje sprowadzenia.Rok 2006 był rokiem transportu Eksponatów do skansenu sprowadzono wagony pietrowe (takie jak kiedys jezdziły do Bytomia),dwa parowozy ze zlikwidowanej Kopalni Victoria w Wałbrzychu,Przedwojenna lokomotywke spalinowa Ko (która jest nielada rarytasem),lokomotywke spalinowa 409Da która nieodpłatnie podarowały nam Górnoslaskie Przedsiebiorstwo Wodociagów z Katowic,oraz dume naszej kolekcji Parowóz pośpieszny Pt47 Który był był kiedys pomnikiem w Siedlcach.W trakcie przygotowywania do transportu sa 3 parowozy z Łaz wagon z bielska



Temat: Miasta, o których komunikacji mało wiemy...
No zapewne sie rozwijają ale MPK Siedlce nie sa takim małym przedsiębiorstwem maja nawet MAN NG313. Wkońcu Siedlce liczą 75 tys. mieszk.



Temat: PKS

Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk.
Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej.


Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A.

1. Dziewa Tomasz, Warszawa

2 Jednac Antoni, Szyszków

3 Juda Zbigniew, Pacanów

4 Mucha Marcin, Warszawa

5 Podgórski Ernest, Mosty

6 Rolka Agnieszka, Kielce

7 Sitko Dariusz, Opole

8. Wiatrowski Piotr, Kraków


http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main




Temat: MARWER - Siedlce
MARWER
Firma MARWER świadczy usługi w zakresie transportu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem następujących regionów:

# Europa Zachodnia i Południowa:

- Niemcy
- Belgia
- Holandia
- Francja
- Hiszpania
- Włochy
- Anglia
- Węgry

# Europa Wschodnia:

- Rosja
- Ukraina
- Białoruś
- Litwa
- Kazachstan

Specjalizujemy się w transporcie towarów wymagających określonej temperatury. Do dyspozycji naszych klientów oddajemy 30 zestawów chłodniczych o pojemności 33
lub 66 europalet. Jesteśmy w stanie zrealizować przewóz takich towarów jak:

- Owoce i warzywa
- Artykuły spożywcze
- Mięso
- Grzyby
- Nabiał
- Słodycze
- Kwiaty

Posiadamy również naczepy specjalizowane do przewozu żywych zwierząt. Pojazdy firmy MARWER wyposażone
są w łączność GSM oraz GPS co umożliwia stały monitoring przewozu. Nasze zestawy posiadają urządzenia które rejestrują temperaturę podczas transportu.
Wszystkie przewożone przez nas ładunki ubezpieczone
są polisą OCP. Od powstania firmy do dnia dzisiejszego udoskonalamy jakość oferowanych usług. Zapewniamy szybką, terminową, bezpieczną i profesjonalną realizację przyjętych zleceń transportowych. Staramy się wykonywać usługi transportowe na najwyższym poziomie.
Dbamy o dobro klienta jak i jego towaru podczas załadunku, drogi i przy rozładunku.

Kontakt

Przedsiębiorstwo Transportowe

Marek Wereszczyńki
08-110 Siedlce, Grabianów

ul.Kokosowa 33
NIP : PL 821-001-76-95
REGON : 710511797
e-mail : office@marwer.pl

SIEDZIBA FIRMY :

08-110 Siedlce
ul.Połdniowa 1A

tel/fax : 0048-25-63-33-056
tel/fax : 0048-25-63-284-17

Źródło: www.marwer.com.pl



Temat: Z kraju

TRANSPORT Wartość inwestycji szacowana jest na 51 milionów euro
Do Terespola po nowej drodze

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisze w piątek umowę na przebudowę drogi krajowej między Warszawą a Terespolem. Na tym samym odcinku w ciągu siedmiu lat ma powstać autostrada A2.

- To na tyle odległy termin, że postanowiliśmy na razie przystąpić do przebudowy krajowej dwójki, która będzie miała standard drogi ekspresowej dla ruchu międzynarodowego. Docelowo ma przebiegać równolegle do planowanej trasy autostrady - wyjaśnia Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak podaje GDDKiA, ruch na tej trasie jest na tyle mały, że nie ma potrzeby pilnej budowy autostrady, a przebudowana krajowa dwójka w zupełności kierowcom na razie wystarczy. Wartość inwestycji szacowana jest na 51 mln euro, z czego aż 83 proc. tej sumy da Unia Europejska w ramach Funduszu Spójności. Prace mają potrwać 15 miesięcy. Zgodnie z planem pierwsi kierowcy wjadą na nowa drogę pod koniec 2007 roku.

Pierwszy zostanie oddany do użytku odcinek od Siedlec do Terespola o długości 86 km, bez obwodnicy Białej Podlaskiej. Prace zostały podzielone na trzy etapy, każdy będzie realizować inny wykonawca. Kontrakty zostaną podpisane z niemiecką firmą Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG oraz z Mostostalem Warszawa i Acciona Infraestructuras oraz z drugim konsorcjum, które tworzy Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Międzyrzec Podlaski.

Umowa na przebudowę obwodnicy Białej Podlaskiej ma zostać podpisana dopiero na początku 2007 roku. - Wciąż mamy trudności z wykupem gruntów i ustaleniem trasy przebiegu - wyjaśnia Maciejewski.

http://www.rzeczpospolita...nomia_a_10.html




Temat: 16 mld zł wydaliśmy na pomoc publiczną dla przedsiębiorców



| Po pierwsze, to mowa była o organach władzy centralnej.

One tez nie sa wyjatkiem - wlasnie w takiej instytucji teraz przebywam
i wiem kto tu pracuje...


Gdzie wydaje pieniądze? GDzie mieszka?


| Po drugie:
| 1. Gdzie wynajmuję mieszkanie
Tak samo ludzie pracujacy w Krakowku wynajmuja mieszkanie w Krakowku...


Zgadza się. Tylko zauważ, że ludzie pracujący w Kraakowie, czy w
Miastkowie nie są utrzymywani z podatków zapłaconych przez innych.
Urzędniucy centralni sa opłacani za to przez tych z Krakowa i
Miastkowa, a na pieniadzach tych korzystają przedsiębiorcy z
Warszaawy, bo tutaj za te pieniądze kupowane sa usługi i towary.


| 2. Gdzie robię zakupy
W Jankach?


Za daleko. W Warszawie - proste, codzienne zakupy.


| 3. Gdzie kupuję paliwo
Za paliwo to kasa idzie do Płocka, od dzisiaj nie lubie tego miasta...


Tak? A pracownik stacji benzynowej w warszawie to nie dostaje swojej
działki?
Wiesz, cały czas mówimy o przepływie pieniadza.


| I gdzie zostawiam jakieś 80% tego, co zarabiam?
Tam gdzie sobie zyczysz...


Aktualnie - w Warszawie.


| Ale mieszkania wynajmują w Wawie, za co płacą.

Ty wynajmujesz, cala masa ludzi z Minska Maz, Skierniewic, Zyrardowa,
Wyszkowa, Warki, Lodzi, Siedlec, Radomia itd. dojezdza do roboty w Wawie,
a cala kase przepedza u siebie...


Czyli na Mazowszu.


| Nieprawda. Żaden by nie musiał. Równie dobrze (I lepiej by było) gdyby
| nastąpiło rozproszenie tego, co w Wawie na tzw. prowincję.

Ciekawe dlaczego nawet prywatne instytucje stawiaja na centralizacje
pewnych zadan zamiast to sobie rozproszyc? Oczywiscie Adas wie lepiej i
jego rozwiazanie by nas mniej kosztowalo...


Ciekawe dlaczego coraz więcej tych przedsiębiorstw wynosi się z
Warszawy. I bardzo dobrze, zresztą.





Temat: Strategia Rozwoju Gminy Zbuczyn
Niestety wypada się zgodzić - młodzież nam odpływa i nie wraca. Niestety nie należymy do regionów polski w których zarobki są najwyższe (mimo, że Mazowsze). W Siedlcach też nie da się znaleźć dobrej (dobrze płatnej) pracy. Nic więc dziwnego, że młodzież nie wraca do domu po zakończeniu studiów.
Obserwując od kilku lat ten problem nie bardzo widzę możliwość prostego rozwiązania tego problemu. Dla osób po studiach jedyne miejsca pracy oferują szkoły i Urząd Gminy ale tych miejsc jest bardzo mało i nie należą do najatrakcyjnejszych pod względem finansowym.
Tworzenie warunków dla rozwoju przedsiębiorczości to szkolenia i pomoc, którą oferuje GCI, inwestycje w infrastrukturę realizowane przez Gminę itp. Ulgi podatkowe w zakresie podatków i opłat lokalnych - bo tylko takie należą do kompetencji Gminy - to zbyt mało. Największym ograniczeniem dla przedsiębiorców są dziś wysokie składki ubezpieczeniowe i dosyć wysokie podatki dochodowe (dlatego kwitnie szara strefa a za kilkanaście lat ludzie, którzy preacują dzisiaj na czarno zostaną bez środków do życia).
Co do gospodarstw rolnych to zapewne za 10 lat dużo się zmieni. Dzisiaj średnia wielkość gospodarstwa na terenie naszej gminy wynosi 6 ha (ale mamy sporo gospodarstw o pow. ponad 40 ha).
Mimo haseł ekologicznych promowanych dzisiaj w mediach małe gospodarstwa raczej nie dostosują swojej produkcji do coraz wyższych standardów. Duża ilość ludzi odejdzie z rolnictwa.
Rozwój przedsiębiorczości będzie możliwy tylko gdy powstanie w Polsce normalny rynek usług - tzn. gdy przestaniemy być samowystarczalni w drobnych remontach pojazdów, mieszkań, budowach itp. Dzisiaj niemal każdy Polak jest po trochu mechanikiem, stolarzem, malarzem, murarzem, glazurnikiem, elektrykiem, informatykiem a nawet producentem wędlin lub...napojów wyskokowych.
W tej sytuacji korzystamy z usług przedsiębiorcy bardzo rzadko - tylko kiedy sami nie dajemy rady z zaawansowaną technologią albo brakuje nam specjalistycznych narzędzi. Koszty przedsiębiorcy (ubezpieczenie i podatki) są wysokie dlatego nie zawsze nas stać na zakup usług.
Jeżeli to się nie zmieni to jedyna gałęzią przedsiębiorczości na wsi będzie handel...




Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
Można przypuszczać, że rodzina Wachów od dawna żyje z PKP. Nie przypadkiem firma EL-IN działa w branży, w której prezes Wach działa od początku swojej pracy w PKP, czyli w kolejowej elektroenergetyce.
Przepraszam, że cytuję samą siebie, ale mam coś na potwierdzenie moich słów!

To, że rodzina prezesa Wacha robi interesy z "formalnie niezależną spółką" (tzn. z PKP PLK) to jeszcze nic przy tym, że dawniej jego brat wygrywał przetargi, gdy Wach zarządzał energetyką kolejową!

Oto dowód:
http://stare-www.uzp.gov.pl/biulety/2001/156/156_8793.html

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 156 z dnia 18.09.01

Pozycja 58793

OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA

PKP S.A. Zakład Elektroenergetyki Kolejowej, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, ul. Składowa 59, tel. (025) 6433373, fax (025) 6433471, informuje o wyniku postępowania na przebudowę linii LPN PT Tarczyn - PT Mszczonów, ogłoszonego w BZP nr 102/01, poz. 38492.

Złożonych ofert: 5, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0.

Cena najtańszej oferty wyniosła 159 477,37 zł, najdroższej - 369 238,01 zł.

Wybrano ofertę firmy:

Przedsiębiorstwo Wielozakładowe "El-In" T. Wach D. Wach A. Marat, 96-100 Skierniewice, ul. Kościuszki 8, tel. (046) 8332757, fax (046) 8332508.

Cena oferty - 171 407,42 zł.

Wtedy jeszcze nie było spółki PKP Energetyka, ta powstała 1 października 2001 roku i Wach został jej pierwszym prezesem (do 2004 r.), wcześniej był dyrektorem pionu energetyki w Dyrekcji Generalnej PKP, któremu podlegały oddziały zasilania elektroenergetycznego. Do 1990 r. naczelnikiem oddziału w Siedlcach (późniejszy zakład elektroenergetyki kolejowej) był Krzysztof Tchórzewski (obecnie poseł PiS), który potem rzucił się w wir polityki i został wojewodą siedleckim.
W listopadzie 2001 r. Tchórzewski został członkiem zarządu PKP Energetyki (Wach przygarnął go po przegranych wyborach) i teoretycznie jest nim do dziś, bo jedynie został urlopowany na czas pełnienia mandatu posła. Tajemnicą poliszynela jest, że to m.in. Tchórzewski pociąga za kolejowe sznurki...

PS.
W 2006 roku w plebiscycie "Człowiek roku - przyjaciel kolei" kapituła konkursu pod przewodnictwem Wacha (prezes PKP S.A.), Celińskiego (prezes PKP PLK) i Klimkiewicza (prezes ZDG "TOR", były dyrektor WARS-u), w kategorii polityk roku uhonorowała... no kogo? Oczywiście Tchórzewskiego!
Rok później w kategorii menadżer roku laureatem konkursu został... no kto? Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyki, kolega Wacha i Tchórzewskiego. Nawet tu jest kumoterstwo!



Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
3 października tu w tym temacie Krycha zacytowała komunikat z Biuletynu Zamówień Publicznych: Cytat: Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 156 z dnia 18.09.01

Pozycja 58793

OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA

PKP S.A. Zakład Elektroenergetyki Kolejowej, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, ul. Składowa 59, tel. (025) 6433373, fax (025) 6433471, informuje o wyniku postępowania na przebudowę linii LPN PT Tarczyn - PT Mszczonów, ogłoszonego w BZP nr 102/01, poz. 38492.

Złożonych ofert: 5, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0.

Cena najtańszej oferty wyniosła 159 477,37 zł, najdroższej - 369 238,01 zł.

Wybrano ofertę firmy:

Przedsiębiorstwo Wielozakładowe "El-In" T. Wach D. Wach A. Marat, 96-100 Skierniewice, ul. Kościuszki 8, tel. (046) 8332757, fax (046) 8332508.

Cena oferty - 171 407,42 zł. Wach był wtedy naczelnym dyrektorem pionu energetyki, 11 dni potem został z automatu prezesem spółki PKP Energetyka Sp. z o.o. Dyrektor ogłaszającego przetarg Zakładu Elektroenergetyki Kolejowej w Siedlcach podlegał bezpośrednio dyrektorowi naczelnemu pionu energetyki, czyli Andrzejowi Wachowi. Przetarg organizował na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa przez dyrektora pionu, czyli Wacha. Wach z kolei działał na podstawie pełnomocnictwa udzielonego mu przez zarząd PKP SA, w spółce PKP Energetyka na podstawie kodeksu handlowego. Członkowie zarządu spółki PKP Energetyka w swym sprostowaniu do artykułu w "Parkiecie" ograniczyli się jedynie do stwierdzenia: Cytat: 2. W przetargu tym, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego wg ustawy o zamówieniach publicznych, o wyborze wykonawcy decydowała nie tylko cena, ale również doświadczenie i przygotowanie techniczne oraz warunki gwarancji i serwisu, przekładające się na punktację.

3. Postępowania o udzielanie zamówień w „PKP Energetyka” odbywają się zgodnie z procedurami. Swoją drogą przyznali, że o wyborze oferenta zdecydowało między innymi doświadczenie, czytaj: nabyte przy realizacji zleceń w PKP. Co mieli napisać, skoro Wach ich na te stanowiska postawił, oczywiście poprzez dobraną przez siebie radę nadzorczą?

Wniosek:
W panice popełnia się błędy. Wykorzystano ewidentny błąd - nie wiadomo, czy nie drukarski - by zdyskredytować wszystkie pozostałe informacje w artykule zawarte. Warto ten artykuł przeczytać raz jeszcze.



Temat: Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Zastanówmy się zatem, co też mogą nam poszczególni producenci zaoferować.

1. Alstom

- wiadomo, ze chodzi o Citadisa 304. Wagon czterowózkowy, całkowicie niskopodłogowy ale z obrotowymi wózkami. Podobno konstrukcja zdolna dostosować się do wielu wymagań polskich i TW w szczególności, mająca mieć na tyle atrakcyjną cenę, by przedsiębiorstwa stać było na wymianę stopiątek na C304; na wyszukane wzornictwo nie liczyłbym jednak. Produkcja w Konstalu; przed ewentualną serią warszawską, produkowane będą spokrewnione z C304 konstrukcyjnie wagony dla Stambułu i dla SNCF (te ostatnie - tramwaje dwusystemowe).

Gdybym miał zupełnie prywatnie oceniać szanse tej oferty na wygraną: 40%

2. Bombardier

- na pewno Cityrunner, być może z elementami wykorzystanymi we Flexity Berlin; konstrukcja jest modułowa, chcąc mieć szanse w przetargu trzeba jednak jak najbardziej dostosować wagon do punktacji warszawskiej. Niemożliwe jest zatem, by np. szerokości przejść zrobić tak wąskie jak w wagonie berlińskim.

W mojej prywatnej ocenie szanse na zwycięstwo ma na poziomie 6%, chyba, że jest w stanie uruchomić produkcję wagonu w Pafawagu.

3. PESA

- 120Na . Wiadomo, że część poddostawców nie do końca się sprawdziła i niewykluczone, że pewne rozwiązania techniczne będą inne niż w wagonach dostarczanych w Polsce w roku 2007.

Szanse - około 40%.

4. Siemens

- jeśli to Siemens, to musi być Combino. Tylko jakie? Na pewno nie "classic", czyli takie, jak w Poznaniu - pudło w całości aluminiowe nie było dopuszczone w poprzednim warszawskim przetargu i wątpię, czy będzie w tym (nie pamiętam, co na ten temat mówiło ogłoszenie).
Czy będzie miało człony wiszące, czy też będzie to próba wydłużania wersji trzywózkowej lub skracania czterowózkowej? Przy standardowym module 9 m, bez kombinacji (nomen omen) zrobić można wagon 27 albo 36 metrów. 27 m to przymało na wymagania liczby pasażerów, 36 - przekracza połowę długości peronu "warszawskiego".

Szanse, z racji produkcji poza Polską, nieduże. IMHO - ok 4%.

5. Stalder.

- bez wątpienia zaoferowany zostanieVariobahn. Podobnie jak Cityrunner, konieczne będą pewne zmiany zwiększające szanse w punktacji. Zaletą wagonu jest bez wątpienia płaska podłoga, ale nie wiem, na ile moduły napędowe wpłyną na szerokość przejścia. W wagonie wystawionym na innotrans było z tym cieniutko, a i podłoga nie była płaska.

Stadler nie jest tani, ale ratować się pewnie będzie montażem w Siedlcach. Myślę, że 10% szans ma.



Temat: PKP Cargo - Afera na szynach
Cytat: No i dochodzimy do sedna. Dwóch było członków zarządu, którzy podpisywali faktury z Antrą. Jeden Władysław Krasuski został już zwolniony, bo był bardzo niedobry i działał na szkodę Cargo. Drugi Stanisław Cichoń był bardzo dobry i nie wiedział, co czyni. Oczywiście został. Skąd rządzące pisuary wiedzą, że on tak w zupełnej niewiedzy podpisywał faktury? Bo swojego czasu był działaczem „Solidarności” i AWS! Dlaczego minister transportu Jerzy Polaczek nie wywalił go na zbity ryj jak innych?

– Miał rekomendację od kilku osób z mojego obozu politycznego – stwierdził minister Polaczek. Nieoficjalnie wszyscy mówią, że osobiście wstawiał się za nim Krzysztof Tchórzewski,
wiceszef klubu parlamentarnego PiS.
No tak, chyba nie wszyscy wiedzą, że poseł Tchórzewski, który osobiście wstawiał się za Cichoniem to były kolejarz. Ale po kolei...

W latach 1974-1990 Tchórzewski pracował w Oddziale Zasilania Elektroenergetycznego PKP - Siedlce (na stanowiskach elektromontera, kontrolera i naczelnika oddziału). W rządzie Jerzego Buzka (1997-2001) pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej. Następnie pracował w przedsiębiorstwie PKP Energetyka sp. z o. o. jako członek zarządu i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych.
Tak więc poseł Tchórzewski to nie tylko dobry kolega Cichonia z "Solidarności", ale i z kierownictwa PKP. Obaj zajmowali identyczne stanowiska w zarządach kolejowych spółek - Tchórzewski w PKP Energetyce, zaś Cichoń w PKP Cargo.

Rozmawiamy o tym między sobą w pracy. Kolega, który działa w Solidarności PKP powiedział, że za Cichoniem stoją wysoko postawieni ludzie i g... mu zrobią za tę aferę z szynami. Poza tym oni (w domyśle Solidarność PKP) mają teraz swoje 5 minut, bo rządzi PiS popierany przez Solidarność PKP i muszą to maksymalnie wykorzystać. I tak to się kręci!



Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

(?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

(#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



Temat: Sytuacja taborowa KM


Na chwilę obecną:

Dzierżawa około 190 kibli od PR.


Dzierżawa ta pierwotna to chyba 184 EZT, jednak nie jest to dzierżawa tylko
EZT, ale zorganizowanej części przedsiębiorstwa i to musi tak czy siak
zostać.


W najbliższym czasie: 2 * EW60 wejdzie do ruchu,
Kible z Włoch czyli Gomułki - będzie tego 9 kibli?
11 sterowniczych + 26 wagonów Push-Pull, powiedzmy w uproszczeniu że
mogłoby to zastąpić 12 kibli,
10 Flirtów,
Jakieś reanimacje od SKM 3 miasto - 3 kible uzebierają się z tego?

Razem wychodzi  36 jednostek, co pozwolić może na zmniejszenie
zapotrzebowania na kible PR do poziomu mniej więcej 155 ezetów, co
ciągle jest ilością ogromną niestety.


Policzmy pociągi zestawione z 2 EZT - wychodzi 18 (5 flirtów, 11 push puli i
załóżmy 3 leasingowane)
Teraz na obiegach (oprócz Dęblin-Radom, Radom-Skarżysko Kam. i Siedlce -
Łuków) jest 26 obiegów na 1 EZT jeżeli wejdzie do ruchu ten tabor to liczba
ta spadnie do 8 EZT, a to już jest mało zauważalne dla pasażera, zwłaszcza
że po modernizacjach i EN57 staną się mniej awaryjne i będzie można
zmniejszyć rezerwę.


Dodatkowo, z racji zawieszenia przewozów do Tomaszowa póki co i
obsługi Ostrołęki przez VT, ewentualne kupno EN81 nic nie zmieni w
sytuacji.


Dajmy spokój z tymi EN81. Lepiej dokupić Stadlery dwuwagonowe, przydadzą się
i na Ostrołękę i na Tomaszów Maz., a w razie czego będzie je można łączyć z
czterowagonowymi i puszczać na bardziej obciążone linie.


Moim zdaniem tylko radykalne rozwiązanie w postaci kupna min. 30
pociągów/ezetów i leasingu dalszych 50 może dokonać większej zmiany
jakościowej. Bo póki co to zapowiada się że KM staną się czymś w
rodzaju PKP około 1925 - jeździło wówczas multum serii parowozów u nas
co powodowało, że koszty ich utrzymania były ogromne. Coprawda
większość tego co się pojawia wywodzi się od jedynie słusznego złoma w
postaci EN57, ale umówmy się, że mimo wszystko różnice pojawiające się
w związku z "modernizacjami"  muszą wkrótce zacząć dawać się we znaki.


Jest to realne niebezpieczeństwo, ale jeżeli KM ograniczą się do Bombardiera
(piętrowe), Stadlera (EZT) i EN57 które będą podlegały sukcesywnej wymianie
to nie będzie źle. Jednak już nie mogą zamawiać nowego taboru innych
producentów.

Pozdrawiam MaG.





Temat: Po ludziach nadszedł czas na odstraszanie zwierząt.
PKP ostrzega zwierzęta przed jadącym pociągiem
Joanna Bosakowska, Poznań 2006-12-09, ostatnia aktualizacja 2006-12-09 08:25
Polskim wynalazkiem ostrzegającym zwierzęta przed nadjeżdżającym pociągiem
interesują się koleje w innych krajach

Odstraszacze rżą, szczekają i skutecznie ostrzegają zwierzęta przed
niebezpieczeństwem. Polskie Linie Kolejowe chcą zaś instalować kolejne
odstraszacze. 62 urządzenia UOZ-1 stoją już od dwóch lat przy trasie między
Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami (pisaliśmy o tym 23 kwietnia 2005 r.).
Każde ma kształt walca o wysokości 110 cm i średnicy 30 cm. Zasięg
oddziaływania wynosi 70 m. Na minutę przed przejazdem pociągu urządzenie
emituje ostrzegawczy głos sójki, potem ujadanie psów w nagonce, rżenie
konia. Całość kończy tzw. sekwencja śmierci, np. kniazienie zająca albo głos
zarzynanej świni.
Celem jest ostrzeżenie zwierząt - w języku dla nich zrozumiałym - o
niebezpieczeństwie, by zdążyły uciec. Urządzenie wymyśliła biolog prof.
Simona Kossak, a skonstruowało je Przedsiębiorstwo Wdrożeniowo-Produkcyjne
NEEL z Warszawy. - Będziemy montować odstraszacze przy kolejnych
modernizowanych trasach, m.in. między Wrocławiem a Poznaniem, Warszawą a
Gdynią, Warszawą a Łodzią, Wrocławiem a Zgorzelcem - informuje rzecznik PLK
Krzysztof Łańcucki.

Odstraszacze są tanie...
Wynalazkiem interesują się koleje norweskie i naukowcy z całej Europy.
Odstraszacze wzbudziły duże zainteresowanie jako alternatywna metoda dla
mostów dla zwierząt. Koszt instalacji jednego urządzenia to 35 tys. zł (na
jednym kilometrze musi być ich co najmniej 15). - Przejścia dla zwierząt są
droższe - mówi Urszula Michajłow, dyrektor Biura Funduszy i Ochrony
Środowiska PKP PLK. - Teraz powstaną dwa takie mosty ekologiczne na
17,5-kilometrowej trasie z Rzepina do granicy państwa, które będą kosztować
prawie 5 mln euro.

i skuteczne
Jak wynika z obserwacji myśliwych i pracowników kolei, od chwili
zainstalowania odstraszaczy na trasie z Mińska do Siedlec nie zginęło tam
ani jedno zwierzę. - Ilość tropów pozostawionych w zimie przez ssaki jest
statystycznie mniejsza w miejscach z odstraszaczami, co jest pośrednim
dowodem na ich skuteczność - dodaje Urszula Michajłow. Żeby się upewnić,
kolej chce zainstalować system kamer termowizyjnych zaopatrzonych w czujniki
ruchu rejestrujące każdy przejeżdżający pociąg i każde zwierzę wchodzące na
zabezpieczone odstraszaczami odcinki torowiska. Na razie szuka na to
pieniędzy.





Temat: Korzyści z UE - info dla eurowrogów i sceptyków też ;-)
[b]Ze strony Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce[/b

http://www.europa.delpol.pl/

************************
Modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinku Mińsk Mazowiecki-Siedlce
współfinansowana z programu Unii Europejskiej.

Od 2000 roku przygotowywany jest projekt ISPA mający na celu usprawnienie transportu kolejowego w II Korytarzu Transeuropejskim Berlin-Moskwa poprzez modernizację odcinka Mińsk Mazowiecki-Siedlce i przystosowania go do prędkości 160 km/h. Dzięki temu zostanie skrócony czas przejazdu i zwiększy się bezpieczeństwo podróży. Obecnie projekt wszedł w fazę realizacji. Koszt całkowity projektu wynosi blisko 132,5 mln euro. Projekt zostanie zrealizowany w ramach sześciu kontraktów: na roboty budowlane i nadzór nad robotami. Kontrakty są współfinansowane w 75 % ze środków ISPA i w 25 % z budżetu państwa(wklad programu ISPA to 93,5 mln euro).

Program ISPA jest jednym z trzech (obok Phare i SAPARD) programów pomocy finansowej Unii Europejskiej dla 10 państw kandydującyh z Europy Środkowo-Wschodniej. ISPA finansuje duże projekty infrastrukturalne z dziedziny ochrony środowiska i transportu. Wartość programu ISPA dla Polski to 1,4 mld euro w latach 2000-2004, z czego na projekty transportowe przypada około 700 mln euro. Realizacja projektów służyć ma integracji infrastruktury transportowej Polski z tzw. sieciami trans-europejskimi Unii Europejskiej (TEN). Projekty kwalifikujące się do ISPA muszą być zlokalizowane na szlakach komunikacyjnych o międzynarodowym znaczeniu, które po przystąpieniu Polski do UE staną się częścią TEN. W załączeniu przedstawiamy zatwierdzone projekty kolejowe, których realizacja już się zaczęła lub rozpocznie się wkrótce.

Podpisany dziś kontrakt na realizację robót budowlanych, których wartość wynosi 46,2 mln euro obejmuje modernizację odcinka Mrozy &#8211; Siedlce i jest kontraktem o największej wartości z dotychczas podpisanych w ramach programu ISPA w sektorze kolejowym.

Planuje się modernizację torów, sieci trakcyjnej wraz z robotami towarzyszącymi na dwutorowym odcinku o długości ok. 30 km. Projekt obejmuje ponadto zamianę stacji Kotuń na przystanek osobowy, modernizację istniejących trzech przystanków osobowych z budową na każdym przystanku dwóch peronów jednokrawędziowych z wiatami, modernizację i likwidację części przejazdów kolejowych z budową dróg równoległych, modernizację ok. 45 obiektów inżynieryjnych z budową nowych i likwidacją części obiektów, roboty teletechniczne, elektroenergetyczne do 1 kV, budowlane, odwodnieniowe i instalacje sanitarne. Czas trwania robót budowlano &#8211; montażowych zaplanowano na 20 miesięcy.

Wykonawcą kontraktu jest &#8222;Konsorcjum Firm Polskich&#8221; z siedzibą w Poznaniu ul. Chłapowskiego 19 w skład którego wchodzą: Lider: Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych S.A Poznań oraz Partnerzy: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. Wrocław, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych 7 S.A. Warszawa i Przedsiębiorstwo Kolejowych Robót Elektryfikacyjnych S. A. Warszawa.

I S P A &#8211; Transport

Projekty Lata Współfinansowanie UE

Projekty drogowe

Budowa autostrady A-4 na odcinku Kleszczów - Sośnica (ok. 20 km) 2000-2004 84,2 mln euro
Budowa drogi szybkiego ruchu S-1 Bielsko Biała - Skoczów - Cieszyn 2000-2006 103,6 mln euro
Pomoc techniczna w przygotowaniu studium wykonalności projektu warszawskiego węzła komunikacyjnego 2001-2003 0,7 mln euro
Przygotowanie projektu autostrady A4 na odcinku Zgorzelec -Krzyżowa 2002-2004 5 mln euro
Remont i modernizacja autostrady A-4 na odcinku Krzywa - Wrocław 2000-2006 189,5 mln euro
Wzmocnienie nawierzchni drogi krajowej nr 717 na odcinku Sochaczew-Grójec 2000-2004 24,6 mln euro
Wzmocnienie nawierzchni drogi krajowej nr 7 na odcinku Gdańsk - Jazowa 2000-2004 62,1 mln euro
Wzmocnienie nawierzchni drogi krajowej nr 4 na odcinku Kraków - Tarnów 2000-2004 46,7 mln euro

Projekty kolejowe

Modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinku Mińsk Maz. - Siedlce 2000-2004 93,5 mln euro
Modernizacja linii kolejowej Rzepin - Kunowice: roboty na odcinku od Rzepin-granica państwa 2000-2004 17,7 mln euro
Modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Węgliniec-Legnica 2001-2007 92,8 mln euro
Modernizacja linii kolejowej E-20 Siedlce -Terespol 2002-2007 139 mln euro
Modernizacja linii kolejowej E-30 Wegliniec Zgorzelec- Wegliniec- Bielawa Dln. 2002-2007 62,6 mln euro
Modernizacja węzła kolejowego w Poznaniu 2001-2006 50,6 mln euro
Pomoc techniczna w przygotowaniu projektu modernizacji linii kolejowej E-65 Warszawa - Działdowo -Gdynia 2001-2004 5,96mln euro
Pomoc techniczna w przygotowywaniu projektu modernizacji linii kolejowej E-75 Warszawa-Białystok- Suwałki-Trakisziszki 2002-2005 2,5 mln euro
Pomoc techniczna dla przygotowania korytarza korytarza kolejowego nr 2 2002-2005 2,25 mln euro
Poprawa infrastruktury kolejowej przez modernizację tzw. "w&plusmn;skich gardeł" w różnych miejscach Polski 2001-2006 83,3 mln euro



Temat: Rekordomania
Spróbowałem już raz utworzyć zestawienie najdłuższych tras obsługiwanych (kiedykolwiek) przez poszczególne oddziały (przedsiębiorstwa). Teraz nieco więcej, bo wykaz uwzględniający przedsiębiorstwa ze wszystkich miast gierkowojewódzkich. W kolejnych rubrykach znajdują się: oddział (przedsiębiorstwo); trasa; odległość:

Biała Podlaska: Gdańsk (*#) - 511 km
Białystok: Szczecin - 716 km
Bielsko-Biała: Przemyśl - 358 km
Bydgoszcz: Szczecin - Białystok: 716 km
Chełm: Katowice - 474 km
Ciechanów: Zakopane (1) - 518 km
Częstochowa: Bydgoszcz (+) - 345 km
Elbląg: Krynica Morska - Wrocław (*) - 587 km
Gdańsk: Zakopane - Krynica Morska (*) - 767 km
Gorzów Wielkopolski: Kudowa Zdrój - 419 km
Jelenia Góra: Gdynia (*+) - 602 km
Kalisz: Zielona Góra - 240 km
Katowice: Toruń (+) - 403 km
Kielce: Władysławowo (*) - 609 km
Konin: Zgorzelec - 361 km
Koszalin: Jelenia Góra - 509 km
Kraków: Zakopane - Ustka - 826 km
Krosno: Wrocław - 466 km
Legnica: Darłówko (*) - 497 km
Leszno: Częstochowa (+) - 299 km
Lublin: Karwia (*) - 634 km
Łomża: Gdańsk (*) - 331 km
Łódź: Świnoujście (*) - 573 km
Nowy Sącz: Krynica - Wrocław - 450 km
Olsztyn: Kraków - 526 km
Opole: Olsztyn (+) - 549 km
Ostrołęka: Płock - 168 km
Piła: Jelenia Góra - 353 km
Piotrków Trybunalski: Władysławowo (*+) - 460 km
Płock: Kołobrzeg - Warszawa - 560 km
Poznań: Pobierowo (*) - 325 km
Przemyśl: Łódź (+) - 419 km
Radom: Warszawa - Szczawnica - 436 km
Rzeszów: Zielona Góra (+) - 658 km
Siedlce: Warszawa - Białystok - 259 km
Sieradz: Zakopane - 393 km
Skierniewice: Piotrków Trybunalski -97 km
Słupsk: Zakopane - Ustka - 826 km
Suwałki: Łódź (*+) - 410 km
Szczecin: Łódź (@) - 461 km
Tarnobrzeg: Gdańsk - 597 km
Tarnów: Warszawa (+) - 316 km
Toruń: Gdańsk - Sanok (*) - 790 km
Wałbrzych: Zakopane (*+) - 474 km
Warszawa: Kołobrzeg (*#+) - 575 km
Włocławek: Kraków - 383 km
Wrocław: Ustrzyki Górne (+) - 599 km
Zamość: Katowice - 424 km
Zielona Góra: Rzeszów (+) - 658 km

Uwagi: jeżeli jako trasa jest podana tylko jedna miejscowość, to znaczy, że drugi koniec stanowi siedziba oddziału. Odległości na ogół brałem z Krajowych Rozkładów Jazdy Autobusów, ale część musiałem wyliczać samemu albo na podstawie ww, albo wg mapy. Znaczenie symboli przy trasach jest następujące:
* - kurs sezonowy
# - kurs weekendowy
+ - kurs nieaktualny (historyczny)
1 - kurs Ciechanów - Zakopane jest wykonywany co drugą dobę (a co drugą mamy warszawski kurs Warszawa - Zakopane); osobiście jednak widziałem w Krakowie ten kurs z tablicą Ciechanów - Zakopane, stąd zdecydowałem się go uwzględnić, choć w większości rozkładów jest on wskazany tylko w relacji Warszawa - Zakopane). Ciekawe, czy u kierowcy można kupić bezpośredni bilet z Ciechanowa do Zakopanego lub odwrotnie.
@ - kurs Szczecin - Łódź jest wykonywany poza wakacjami; informację o nim zamieścił ktoś z Was na forum - stąd znalazł się tutaj.

Sprostowania, uzupełnienia i pytania mile widziane.



Temat: Niezły PO PiS w Siedlcach
Pole do POPiSu

Nowi dyrektorzy w miejskich spółkach. Karol Kraszewski zdetronizowany.

Wygrane wybory samorządowe bardzo pomagają w rozwoju kariery zawodowej. Odpowiednio zawarty sojusz, to także los wygrany na loterii. Widać to świetnie na przykładzie Siedlec. Ludzie, o których jeszcze „wczoraj” nie słyszał nikt, „dziś” stają się ważnymi urzędnikami lub zaczynają kierować najważniejszymi miejskimi spółkami. I żeby nie było wątpliwości: to nie przedsiębiorstwa ani urzędy szukały odpowiedniej osoby, z właściwymi kwalifikacjami. To przedsiębiorstwa i urzędy dopasowywano do klucza przydziału pod konkretne osoby. Na zasadzie: tym to chyba damy to, a tamto to chyba weźmiemy my.

Efekt: nowymi zarządzającymi są lub będą osoby bez doświadczenia w danej branży, nie mówiąc już o sukcesach, które to powinny być elementarnym kryterium przy zmianie najważniejszych osób w firmie. Pewnym wyjątkiem jest nowy prezes STBS Krzysztof Filipek (PO), który pracował już w tej spółce, a potem jako wiceprezes w Siedleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Współpracy z nim nie przedłużono, co pozwala przypuszczać, że piorunującego wrażenia po prostu nie wywołał. Ale nie tylko on nie zwala z nóg swoją zawodową karierą. Kto bowiem słyszał o Krzysztofie Figacie (PiS)? Przez kilka miesięcy piastował stanowisko sekretarza w Urzędzie Miasta. Złośliwi by powiedzieli, że był tak samo szary jak jego garnitury.

Od ubiegłego tygodnia nabrał jednak kolorów: jest obecnie prezesem największej spółki miejskiej – PEC. Zdetronizował wieloletniego prezesa Karola Kraszewskiego, człowieka z: doświadczeniem, klasą i dużą kulturą. Dawnemu prezesowi zostawiono na otarcie łez miejsce w zarządzie spółki, ale wtajemniczeni są przekonani, że to tylko pozory uprzejmej gry. Dni Karola Kraszewskiego we władzach spółki są policzone. Jeszcze mniej znaną personą jest Jacek Paluszkiewicz z PO. Obecnie członek zarządu w ZUO, ale od maja ma być ważnym panem prezesem. Wymówienie z pracy złożył bowiem dotychczasowy prezes Jerzy Uziębło, zaraz po tym, jak dokoptowano mu towarzysza do współrządzenia. Prezes Uziębło jako pierwszy przełamał impas w ZUO. Przedstawił dobry plan rozwoju spółki, rozpoczął niezbędne inwestycje, pozyskał na nie fundusze. Zgodnie z warunkami wypowiedzenia, popracuje w spółce do końca kwietnia. Do zarządu wejdzie prawdopodobnie jeszcze księgowy. Rezygnacja z pracy Jerzego Uziębły była wszystkim bardzo na rękę. W jednym z wariantów pożegnania się z prezesem był bowiem plan, aby nie udzielić mu absolutorium. Co i tak równałoby się z końcem kariery.

Nowi ludzie mają wielkie pole do popisu. Jak wykorzystają szansę? W Polsce, niestety, nie dochowaliśmy się tradycji „amerykańskiego snu”, czyli kariery od pucybuta do miliardera. Mamy swój własny patent: na karierę Nikodema Dyzmy. Pucybut tym różnił się od Dyzmy, że wszystko zawdzięczał sam sobie. Dyzma przyszedł na gotowe. A właściwie został „wsadzony”. Skończył tak sobie. Jak będzie z naszymi nowymi prezesami? (MZ)

autor: Mariola Zaczyńska



Temat: Polski wynalazek ostrzega zwierzęta ...
Polski wynalazek ostrzega zwierzęta przed nadjeżdżającym pociągiem

Urządzenie wymyślone przez prof. Simonę Kossak z Zakładu Lasów Naturalnych w Białowieży - tzw. „atrapa bodźców kluczowych” - emituje dźwięki, które wyzwalają mechanizmy lękowe u zwierząt i sprawiają, że nie zbliżają się one do torów. W ten sposób Polskie Koleje Państwowe zaczęły ostrzegać zwierzęta przed nadjeżdżającym pociągiem. Wynalazkiem interesują się naukowcy i przedsiębiorstwa kolejowe z całej Europy.
To tańsze i skuteczniejsze rozwiązanie niż dotychczas powszechnie stosowane kładki i ogrodzenia. Od chwili zainstalowania 62 odstraszaczy na trasie z Mińska do Siedlec nie zginęło tam ani jedno zwierzę. Urządzenia te skonstruowało Przedsiębiorstwo Wdrożeniowo-Produkcyjne NEEL z Warszawy.

UOZ–1, urządzenie do odstraszania zwierząt, emituje akustyczne sygnały bezpośrednio przed przejazdem pociągu. Głos sójki, ujadanie psów w nagonce, rżenie konia i tzw. sekwencja śmierci (np. głos zarzynanej świni lub "kniazienie" zająca) stanowią dla zwierząt przekaz o bezpośrednim zagrożeniu życia. Zwierzęta informowane w ten sposób o nadjeżdżającym pociągu nie zbliżają się do torów, ale nie rezygnują z bytowania na danym terenie, dzięki czemu obszar ich naturalnego żerowania i rozrodu nie jest ograniczany.

Urządzenia takie okazują się znacznie skuteczniejsze niż stosowane dotąd mosty i ogrodzenia, budowane wzdłuż tras przejazdu pociągów. Według badań Instytutu Badawczego Leśnictwa, zimą 2004/2005 z przebywania w pobliżu odcinka linii z zainstalowanymi UOZ–1 rezygnowali zarówno dzicy roślinożercy (sarny, jelenie, zające, dziki), jak i drapieżniki (lisy) oraz ptaki (sójki), prawidłowo odczytując emitowane sygnały.

PKP planuje zainstalowanie kolejnych urządzeń, między innymi na trasie między Warszawą a Poznaniem, Warszawą a Gdynią, Warszawą a Łodzią oraz Wrocławiem a Zgorzelcem.

Polski wynalazek cieszy się ogromnym zainteresowaniem europejskich naukowców i kolejowych przewoźników, między innymi kolei norweskich.

Jedno urządzenie kosztuje 35 tysięcy złotych, a na jednym kilometrze musi ich być co najmniej 15. Według dyrektora Biura Funduszy i Ochrony Środowiska PKP PLK Urszuli Michałow, przejścia dla zwierząt są jednak znacznie droższe - te powstające na trasie z Rzepina do polskiej granicy będą kosztować prawie 5 mln euro.

Zasięg działania UOZ–1 wynosi 70 metrów. Urządzenia, mające kształt walca o średnicy 30 cm i wysokości 110 cm, zasilane są z kontenera samoczynnej blokady liniowej SHL-12. W razie włamania, emitują sygnał dźwiękowy informujący centrum serwisowe.

PKP szuka teraz środków finansowych, które umożliwiłyby zamontowanie systemu kamer termowizyjnych, pozwalających na weryfikowanie informacji o skuteczności działania UOZ-1. Kamery posiadałyby czujniki ruchu, rejestrujące przejeżdżające pociągi i zwierzęta wchodzące na torowiska.

PAP – Nauka w Polsce, Marta Stankiewicz

ŹRÓDŁO



Temat: Komu odszkodowania? Czyli jak Kwas zdradzil Polske.
Pan Lech Kaczyński Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej
Pan Donlad Tusk Prezes Rady Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej

Szanowny Panie Prezydencie!
Szanowny Panie Premierze !

W nawiązaniu do Panów wizyty w Waszyngtonie i w Izraelu oraz ostatnich spotkań na polskiej ziemi z Ronaldem Lauderem pragniemy przekazać Protest przeciwko Waszym obietnicom rozwiązania problemu restytucji mienia pożydowskiego.

Jesteśmy bardzo zaniepokojeni składanymi przez Panów deklaracjami przedstawicielom organizacji żydowskich, iż niebawem Polska kończąc prace nad ustawą reprywatyzacyjną dokona wypłaty rekompensaty za pozostawione i utracone mienie Polskich Żydów, którzy zostali zamordowani przez okupanta niemieckiego podczas II-ej wojny światowej.

Absolutnie nie możemy zgodzić się z taką postawą prowadzenia polityki wobec pamięci o pomordowanym Narodzie Żydowskim w Polsce, którego sprawcami były hitlerowskie Niemcy. To nie Polska i nie Polacy są winni tragedii Holocaustu 6 milionów żydowskich obywateli w Europie, tu na tej gościnnej dla Żydów polskiej ziemi.

Niewłaściwym jest udzielanie jakiejkolwiek rekompensaty w ręce żydowskich organizacji z Ameryki lub ich agend znajdujących się na terenie Izraela. Jest to akt kolaboracji ze złem. Uleganie żądaniom wysuwanym wobec Polski przez przedstawicieli Światowych Organizacji Żydowskich takich jak: Lauder, Bronfman, Sułtanik, Singer, Goldstein, Schudrich są nieuzasadnione historycznie i budzą nas wstrętem. Ich rodzice (i oni sami) pomimo, iż byli informowani przez wielkich patriotów polskich, takich jak Jan Karski i Szmul Zygielbojm o dokonywanym barbarzyństwie na naszych antenatach, w okresie hitlerowskiej zbrodniczej machiny wojennej siedzieli sobie cicho w Ameryce. Jedli, pili i bawili się, a nawet handlowali z Niemcami dobrze zdając sobie sprawę z tego co dzieje się w obozach śmierci w Oświęcimiu czy Treblince. I nic nie uczynili, by pomóc w ratowaniu zagazowywanych tam istnień ludzkich, wielu narodowości.

Olbrzymim błędem Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego było podpisanie ustawy z dnia 20 lutego 1997 roku dotyczącej zwrotu mienia religijnego w ręce przedstawicieli trzech organizacji : World Jewish Restitution Organization, Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP oraz Fundacji Ochrony Dziedzictwa Żydów. Na mocy tej haniebnie złej ustawy, przedstawiciele tych organizacji, dokonują bezpowrotnej likwidacji odbieranych z rąk samorządów polskich miast tzw. majątków kościelnych, których nie zdołał zniszczyć Hitler. Na mocy tego prawa niszczą nasze wspólne Dziedzictwo Narodowe, wzbogacając się kosztem tych majątków budowanych przed laty z wielkim trudem przez Polaków i Żydów Polskich.

Oto kilka przykładów tego barbarzyństwa: nie ma już Szpitala Żydowskiego w Siedlcach (zabytkowa budowla z XIX w i drewnianej Synagogi Rzezaków w Siedlcach (jedynego zachowanego tego typu obiektu w centralnej Polsce), jak też Synagogi Reindorfa i Mykwy (rytualna łaźnia) w Otwocku i wielu innych majątków żydowskich całkowicie wymazanych z krajobrazu polskiej ziemi.

W związku z powyższymi stratami dotyczącymi majątków należących przed wojną do Gmin Żydowskich, protestujemy przeciwko obecnie planowanym rozwiązaniom kwestii prywatnego mienia żydowskiego, którego Panowie podjęli się w imieniu Narodu Polskiego.

W żadnym wypadku nie możemy się zgodzić na wypłatę żądanych 65 mld dolarów, ani też ewentualnie 15 czy 20 procent wartości utraconych nieruchomości. Wszelkie rozmowy tego typu są aktem kupczenia Zagładą Żydów Polskich i powinny być natychmiast zaprzestane.

Tym macherom dążącym do rządzenia światem, nic się nie należy!!! Polska nie powinna iść śladem Niemiec czy Szwajcarii i ugiąć się pod szantażem, jaki był zastosowany wobec tych krajów. Pamiętajmy Polska była ofiarą, a nie agresorem !

Po 1989 roku, a w imieniu wszystkich Polaków obecny rząd pod kadencją Pana Premiera Donalda Tuska, popełnia kolejny historyczny błąd, w stosunku do tragicznej Historii Żydów Polskich.

Wymuszanie na naszym Państwie rozwiązania jeszcze w tym roku ciągnącego się od lat problemu restytucji prywatnego mienia żydowskiego w Polsce, w takim wymiarze, jest nie tylko niesprawiedliwą regulacją prawną wobec Polaków i Żydów, ale i zdradą tych interesów.

Oddawać prywatne majątki należy wszystkim Polakom, ich dzieciom lub wnukom, którzy posiadali jakiekolwiek majątki, ale pod warunkiem, iż byli lub są spadkobiercami prawnymi, a nie w ręce hipokrytom żydowskim, którzy uzurpowali sobie prawo do reprezentowania Zamordowanych Żydów, czyniąc z tego procederu Przedsiębiorstwo Holocaust.

Prezes
Gminy Wyznaniowej Starozakonnych w RP