Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: SHEMAT WIATRUWKI





Temat: Nowa seria Daystate
Grisza

W tamtym temacie, to aż mnie kusiło, aby napisać, że powinien olać fabryczną elektronikę.
Jeśli coś można wykonać łatwiej, to tylko lepiej. Z wielkimi słowami jak materiałoznawstwo w przypadku producentów wiatrówek dał bym sobie spokój. Generalnie jest to sprzedawanie kichy gorzej lub lepiej wykonanej (doprawionej ).
D-te nie raz już się oberwało w moich postach, ale nie można im zarzucić, że próbują zrobić inaczej, a jeszcze przy okazji dość ładnie wykonane. Na chińską elektronikę nie masz co marudzić, bo pewnie dzięki tej elektronice wykonanej w Chinach możemy prowadzić dyskusję.

Jeśli jakieś MK3 jest w rękach elektronika, i chciałby skonwertować je do MK4, to przyda się mu ten schemat.
Jest tu parę rzeczy w nadmiarze, np nie każdy potrzebuje kilku zaprogramowanych poziomów Vo, pokładowego chrono też nie musi być. Jeśli ktoś chce napisać program na sztywno, to i RS232 nie jest potrzebny.
Nie ma tu opa wzmacniającego sygnał z czujnika, bo ma on siedzieć na osobnej płytce, aby wyeliminować wszelkie zakłócenia.
Różnica pomiędzy MVT a DCM jest tylko w podejściu do rozwiązania problemu. Układ wykonawczy musi być podobny.





Temat: Miernik drgan-moje dzisiejsze dzieło
tak,zdawalem sobie z tego sprawe,to nie jest urzadzenie precyzyjne( za skromne sa moje mozliwosci inteletualne i materialne by takowe stworzyc)
ale to co mnie cieszy-to wyrazna roznica pomiedzy obiema sprezynami
chcialbym zobaczyc jak wskaznik zachowa sie np.na dianie air king czy jakims pcp,pomimo jedynie lekkich roznic chcialbym wypracowac jakis schemat stwierdzajacy od jakiego poziomu drgan mamy do czynienia z wiatrowka typu scope killer, to urzadzenie jest jak juz pisalem nieprecyzyjne,moze kiedys ktos opracuje elektroniczny miernik,ktory pozwoli dobrac optyke o ktora nie trzeba bedzie sie obawiac na danym karabinku





Temat: Modele naszych Hatsanów
Dziś odbyłem pierwsze strzelanie z nowego H.Najpierw na muszce i szczrbince potem z lunetą.Ustawienie bez problemu.Luneta taka zła nie jest jak na zasięg.Co do dymu to chyba mi się przywidziało.Co do kąpieli w smarze to nie wiem czy to prawda.Wydaje mi się iż to co było na wierzchu wiatrówki różni się od tego co jest w bardziej wewnątrz.Jakoś nie mam odwagi go rozbierać.Sorry, ale z techniki zawsze byłem noga.Przydałby się jakiś schemat ewentualnie jak to potem poskładać.Jak by co Jest gdzieś na forum coś takiego? Wrażenie? No całkiem celny!!!Jest radocha. Jestem zadowolony. Acha ten plastik z czarną lunetą całkiem realistycznie się prezentuje.

Poprawiono



Temat: Diana 75
Witaj na forum, jak nie rozbierałeś nigdy, to z Dianą 75 możesz mieć wielki problem. NIe żebym Cię straszył ale trochę wiem bo się przymierzałem do tej wiatrówki tutaj masz schemat powodzenia, będę trzymał kciuki

http://www.gunspares.co.u...ge.asp?id=24404



Temat: Własny TŁUMIK - każdy może
WItam
Właśnie w niedzielę zakończyłem prace nad własnym tłumikiem do wiatrówki.
Było na początku kilka problemów ,oto one
- schemat oryginalnego tłumika
- materiały
- jakiś oryginalny sposób montowania do lufy
- estetyka wykonania
- możliwości techniczne
Prace nad tłumikiem rozpocząłem od wyszukania planów www.airgun.neostrada.pl/tlumiki.htm , oraz kilku innych stron.
No i co dalej :::; wszystkie materiały do konstrukcji zakupiłem w OBI , to znaczy rurkę aluminiową fi 15mm ,twarde gumowe zaślepki fi 30mm, oraz i to ciekawe :D rurkę do mocowania pod meble stalowa czarna fi 31mm. Zgodnie z planami wyciąłem otwory w rurce aluminiowej o śred. 5mm , w rurze czarnej w spawałem dwa wsporniki z gwintem 17mm, włożyłem do środka gotową rurkę aluminiową, z jednej i drugiej strony zaślepiłem gumowymi zaślepkami ( oczywiście z otworami z jednej strony 7mm z drugiej 15mm )
Na lufę nabiłem kawałek rurki mosiężnej ( 3cm ) i ją nagwintowałem . Całość przykręciłem.
I pozostał ten jeden jedyny strzał ;;;;;;.i co , po prostu POEZJA !!
Koszt całości ok. 35zł , tłumik wygląda super --- oryginał .
Wymiary: 31mm x 170mm



Temat: Diana 46 - fotoopis
Cieszę się, że na Forum będziemy mieli opis kolejnej ciekawej wiatrówki

Podaj jeszcze trochę danych typu długość całkowita, długość lufy, masa całości.
Jak weźmiesz się za rozbiórkę, to również warto to udokumentować.



Powyżej dla ułatwienia i na zachętę schemat Diany 46.



Temat: pytanie na orientacje
Witajcie,

w temacie cp jestem całkiem zielony bo pykam tylko z wiatrówki ale mysle , ze moze juz czas na jakieś "twardsze" zabawki (na poczatek przytargałem z usa prawdziwy czarny piękny kapelusz :D ) mam pytanie- gdzie kupujecie swoje śliczne zabawki, jakie są ceny, ewentualnie jesli bawicie sie konstrukcje własne to gdzie zdobywacie schematy. Prosze o odpowiedzi i porady. dzięki z góry

Pozdrawiam



Temat: POMOC- GAMO- idiota ...
40 zł . Ja otatio ledwie zakupiłem 2 puszko Exacta . Musi mi starczyć to co mam .

Tzn.:

- brązowy smar od Hogana do bebechów.
- zielony smar do łożysk na bebchy stykające się z łożem, kostkę itp.
- WD- 40, ale nie wiem po co, żebym tylko nie przedobrzył.
- szmatka w postaci starego prześcieradła.
- denaturat do czyszczenia.
- schemat Chambersów.
- wiara, że się uda.
- wciąż strach przed sprężyną :D.

Jeśli po moich bojach nic to nie da, wysyłam wiatrówkę do Hogana i przokazji mi poprawi to głukowatą gumeczkę, która się urywa .

Macie jeszcze jakieś propzycje rady ...?

Dale ile bierzesz za tunning SKARPETY, czy kolor ma znaczenie ...??

.



Temat: HW 97/98

Przy dużym przebiegu wiatrówki łamanej zatrzask lufy się wyrabia. Nie ma rady. Może czasem szybciej, a czasem wolniej (np. Theoben), ale w moim HW98 zatrzask właśnie się wyrobił... to był proces długotrwały. Już na pewno od kilku miesięcy karabinek strzelał gdzie chciał. Szczególnie uwidoczniło się to na ostatnim Zabrzu (myślałem, że Burris gubi zero).
Ale bez paniki- trzeba przemielić tonę śrutu żeby do tego doszło. Zdania na temat 98'ki nie zmienię. Jest to dla mnie nadal najlepszy karabin sprężynowy jaki znam.

≈ 30 paczek śrutu.
2lata i 3 miesiące- jeśli dobrze liczę.


30 paczek to wcale nie dużo. Dla mnie maks 1 rok. Z tego co widze na schemacie ten zatrzask jest do kupienia (i sprężynka też 1605 i 1606):

http://www.co2air.de/wbb2...UCH---HW98.html



Temat: Problem z BKL 263 na HW97K + DOT 6-24
a tak z ciekawości - ostatnio oglądałem sobie schematy różnych wiatrówek, min. whw97 część szyny montażowej jest na wkręcanym korku, który dociska sprężynę. Zgaduję, że jeden z montaży może być na tym elemencie szyny i może dzięki tej nieciągłości szyny montażowej może dochodzić do przesuwania? W hw95 miałem lunetę przez pewien czas na takim montażu, którego śrubki były pojedyńcze i tak malutkie, że nie wierzyłem że to wogóle będzie się trzymać, nie przesunęło się nawet o mm po kilku paczkach śrutu.



Temat: Diana mod. 35
Witaj

Na wstępie zaznaczę, że to nie jest broń tylko wiatrówka.
Diana 35 jest trochę większą siostrą Diany 27.
System wewnętrzny bardzo podobny.
Poniżej schemat 35-ki:



Porównywana z 50-ką HW (gabaryty, osiągi, składność).
Jak będziesz chciał rozbierać, to tylko trzeba uważać na trzy kulki w systemie spustu, ewentualnie jak masz egzemplarz z mocniejszą niż w limicie niemieckim sprężyną (powyżej 7,5J), to jeszcze trzeba uważać na taka małą sprężynkę znajdująca się w cylinderku trzymającym prowadnicę i na zęby, bo może nie chcący wyskoczyć z łapek i zrobić kuku

Generalnie Dianki fajne są

Czekam na więcej zdjęć i opis



Temat: Problemy ze Skifem!!!!!!
Ruszikarza sobie odpuść. Po pierwsze, ci chałturnicy znają się na wiatrówkach jak koza na jajkach (wiatrówki są zupełnie odmienne od broni palnej - i są bardziej skomplikowane). Po drugie, za swoje, wątpliwej jakości usługi, licza sobie jak złoto.
Skifa po prostu rozbierz. Nie jest specjalnie trudny w budowie, a ma już taką reputację złomu, że w sieci na forach tematycznych jest mnóstwo porad co z nim robić i schematów budowy.
Zajrzyj do "konkurencji": http://bron.iweb.pl




Temat: Hatsan z pudelka
Dzieki za wszystkie rady. Znalazlem kilka stron z opisem roznych modyfikacji i usprawnien hatsanow, ale nie odkrylem takiej, ktora pokazywalaby przejrzysty schemat budowy tych wiatrowek (co jest czym, co w co wchodzi itd.). Zancie takie?

Bezskutecznie szukam tez czegos o stosowaniu podkladek pod koncowke sprezyny i ustalaniu optymalnego napiecia wstepnego.



Temat: Poczytajcie to!!!
A mnie się zdaje, że cały problem z wiatrówkami (tymi poniżej Ek<17J) jest wynikiem takiego schematu myślenia. Coś wygląda jak broń i strzela jak broń (razi na odległość pociskiem cel), to oznacza, że jest podobna do broni palnej i jest groźna jak broń palna.

Całe zadanie środowiska wiatrówkowego jest zatem takie by ów mit i ową fobię przełamywać i tworzyć pozytywny obraz tego hobby.

BTW. Nie zgodzę się z wami, że policjanci nie zna przepisów prawa. Może sa jakieś nieuki jak wszędzie. Raczej u nich występuje nieznajomość stosowania przepisów plus strach przed "bronią" (w tym przypadku wiatrówek ale potrzeganych jako broń) w rękach cywilów.



Temat: Slavia 630, 631, 631 Lux - różnice
Dziękuje za odpowiedź. Wiatrówkę już wybrałem. Wczoraj kupiłem Slavię 631 Lux. Czekam aż dojdzie.
Teraz mnie jedynie interesuje jakie są między tymi modelami różnice konstrukcyjne. A szczególnie pomiędzy Slavią 631 i 631 Lux.
Zorientowałem się już że Slavia 630 różni się tym od 631 że nie ma blokady lufy, ma trochę inne łoże i szczerbinkę. I w ogóle znalazłem taki schemat:

Ale jak już wyżej pisałem nie wiem czym się różnią modele z serii 631.

Pozdrawiam

Maverik dnia Sro 4 Lip 2007 23:02, w całości zmieniany 1 raz



Temat: PPP-Pilnie potrzebna pomoc
No wysłaem do ruskiego info. Powoli zaczynam łapać co i jak w końcu to tylko wiatrówka a nie jakiś duper-hiper-skąpllikowany mechanizm. Instrukcja jest... oczywiście po rusku ale zassałem z sieci coś po angielsku. Schemat jest mało czytelny ale coś się wykombinuje. Jeszcze zostało tylka kilka elementów, których przeznaczenia nie odgadłem. Póki co nurtuje mnie brak wspomnianych elementówi.

Pozdrawiam




Temat: problem ze złożeniem
Witam,rozebrałem spust w celu wyczyszczenia(wpadła w piach) i po złożeniu nie zaskakuje zatrzask po przeładowaniu,wypadła taka sprężynka a właściwie to drut sprężynujący w kształcie litery" u" takie długie i wąskie "u ". do złudzenia przypominające zszywacz tapicerski,i w żaden sposób nie wiem jak go włożyć,nie jestem pewny czy coś jeszcze nie wypadło,nic nie zauważyłem,może ktoś ma schemat czy dokładne rysunki jak to złożyć?

wiatrówka sprężynowa Norconia Germany Magnum bodajże B2 z dolnym naciągiem 4,5



Temat: slavia 631
no to ja chcę miec satysfakcje zbudowania wlasnej wiatrowki (ze schematow orginalnej) !! macie wiatrowki wiec pomozcie mi i przeskanujcie schematy do niej bo w wielu ksiazkach serwisowych sa schematy do danego modelu




Temat: Schemat wiatrówek weichrauch HW98, HW97, HW95, HW50
Panowie potrzebuję schematy budowy tych wiatrówek. Niestety szukajka mi nie pomogła. Czy ktoś wie, skąd można te schematy ściągnąć??



Temat: Schematy wiatrówek
Witam, proponuję zamieszczać tu schematy budowy poszczególnych wiatrówek. Jak wszystko będzie skupione w jednym temacie, łatwiej będzie szukać,
pozdrawiam, Cezar



Temat: Schematy budowy
schematy dowolne byle były dobrze zrobione. najlepiej po jednym schemacie do wiatrówek: z dolnym naciągiem lub bocznym, z butlą co2, i do jednej pcp
jak masz dostęp do jakichś zdjęć bebeszków to też nie pogardzę




Temat: Wiatrówka DIANA MOD.25 ?
Obecnie remontuję taką wiatrówkę. Schemat zgodny jest z budową Diany 25. Z opisu Kolegów wynika, że powinna mieć podobne parametry jak Diana 24. Informacje o niej mozna znależć pod adresem: www.bron1.pl.



Temat: Anschutz SuperAir 2002- potrzebny schemat.
Jak w temacie, potrzebuje schematu do tej wiatrowki. Z gory dziekuje za pomoc.



Temat: Wiatrówka schemat
Chciałbym zaprojektować i zbudować wiatrówke którą by się przeładowało dźwignią podobną do zamku MOUSERA myślałem o zasobniku z CO2 jeżeli ktoś ma jakiś super pomysł to zapraszam z góry dziękuje za wszystkie pomysły Krzysiek Gdańsk



Temat: Schemat haenela 311
Zdaje się że mek-schutzen.com czy .de, dokładnie nie pamiętam, sporo schematów wiatrówek.



Temat: Slavia - sprężynka spustu cz. 31
Witaj
Numeracja poszczególnych elementów pochodzi ze schematu wiatrówki.
Schemat jest ogólnie znany i dostepny w sieci lub w instrukcji obsługi .

Pozdrawiam
Mirek



Temat: WEBLEY SENIOR
Witam.Poszukuje schematu do tej wiatrowki jakis czas rozebralem ja ,a teraz niepamietam jak ja do kupy poskładac :oops: w necie nic niemoge trafic ,może ktorys z kolegow cos takiego posiada.pozd.ŁATEK



Temat: poszukuje schematów wiatrówek pcp lub na CO2
szczególnie pneumatyki i wzorów do obliczeń.



Temat: nazewnictwo angielskie
czy któryś z kolegów widział w sieci schemat wiatrówki PCP ( rozrysowanej np dokumentacja serwisowa) wraz z podanym nazewnictwem angielskim pszczególnych czesci ??
Paweł



Temat: Beretta A 9000 s
mam prosbe na forum o schemat do wiatrowki Beretty A9000S - prosze o pomoc bo rozebralem i nie wiem jak sprezynka do spustu ma isc ???? :oops: a moze ktos z was z kolegow mial tez taki problem ??? prosze o opis , rysunek co kolwiek



Temat: problem z Haenel 303
gdzie moge znalesc schemat do w/w wiatrówki?



Temat: problem z Haenel 303

gdzie moge znalesc schemat do w/w wiatrówki?

Umarła sprężyna > uszczelka tłoka lub i to i to. Trzeba rozbierać.





Temat: łucznik predom
Witam wszystkich potrzebuje schemat wiatrówki predom łucznik:KL.187 czy ktoś mugłby mi pomuc będe zobowiązany z gury dziekuje Tomek



Temat: HW30S CZY HW50S
Chyba sobie kupie HW-95 tylko nie wiem czy to dobry sprzęt??
A i mógłby ktos podać link do tematu jak montować sprężyne do wiatrówki bo nie zabardzo wiem jak to zrobić a z mechaniki jestem dość słaby. Ewentualnie może być schemat budowy[lepiej żeby był kolorowy] wiatrówki.



Temat: Beretta A9000 S
Hej. mam pytanie. ma ktoś z was może schematy budowy tej wiatrówki (anics beretta a9000 s) bo chciałbym ją rozebrać i nasmarować a sie na tym nie znam (tak przyznaje to jest moja pierwsza wiatrówka). z góry dzięki



Temat: Walther LGV, cal. 4,5 GW
Proszę o jakiekolwiek informacje na temat wiatrówki Walther LGV, cal. 4,5. Jest to stara wiatrówka wyczynowa, łamana. Do tej pory udało mi się zdobyć jedynie schemat tego karabinka :?



Temat: Jaka Wiatrówka na 200m??
Wiatrówka jest tylko jako ozdobnik, równie dobrze może jej wcale nie być na tym rysunku.

Moim zdaniem schemat obrazuje wszystko co trzeba, ogólna zasada jest włąśnie taka.



Temat: Schematy budowy
witam
poszukuje schematów i zdjęć budowy wiatrówek najlepiej z opisami
szukałem w necie ale jest strasznie cieniutko
dzieki




Temat: Haenel MLG 550 - proszę o pomoc
posiadam wiatrówke MLG 550
jeszcze jej nie rozbierałem a jest to konieczne z uwagi na to że każdy oddany strzał jest gdzie indziej
nie mogę jej ustawić
czy może ktoś już to robił bądz ma schemat do niej
czekam na dobre rady andrzej.



Temat: wiatrówka MLG 550
szukam schematów rozłożenia i ewentialnej naprawy wymiany części, gdyz strzela jak chce nie moge jej ustawic. Może ktoś z kolegów udzieli fachowej porady



Temat: Ma ktoś może polską instrukcje obsługi slavi 631??
ja mam tą wiatrówke od 3 godzin i niewiem do czego słuzy niewiem jak to się fachowo nazywa ale napisze " pokrętło przy szczerbince z nr od 0-9" Prosze odp!! A schemat mam bo jest w instrukcji a poza tym mam adres stronki na ktor4ej sie znajduje



Temat: slavia 631
hmm podjal sie ktos proby zbudowania wiatrowki w domu?? ma ktos moze schematy (sa w ksiazce serwisowej) do jakiegokolwiek modelu...chociaz chcialbym do CZ jakiejs




Temat: Poszukuje informacji na temat marki Pasławscy
jest na alegro do sprzedania mnie toto łucznika przypomina ( z tego co czytałem wiatrówki z tamtego okresu wszystkie z jednego schematu były robione -łuczniki haenele 3-56 , 1-53, Diany , i wiele innych



Temat: Pomoc przy demontażu Beretty 92
Kurde, Senio, ale pokazujesz schemat "ostrej" Beretki a nie wiatrówki.
TomcioKRK , wysłałem Ci PW



Temat: łucznik predom
Widziałem gdzieś taki schemat na niemieckiej stronie o Walterze którego Łucznik był kopią. Tylko nie wiem gdzie. Było nawet zdjęcie Bonda z tą wiatrówką.



Temat: Pomoc przy demontażu Beretty 92

Kurde, Senio, ale pokazujesz schemat "ostrej" Beretki a nie wiatrówki.


Masz rację. Nie spojrzałem.



Temat: Pytanie o HW 80 ,85 i 95 :)
no nie wierzę że nikt z Was nie miał tego sprzętu w rękach.....
przecież to najpopularniejsze wiatrówki od HW

pooglądałem sobie schematy na chambersach
ale nic mi to nie mówi z wyj tego że prawie że nie ma wspólnych częsci



Temat: karabinek Lincoln Jeffries rok produkcji ok. 1910
Witam.Tak się stalo ,że też jestem w posiadaniu takowej wiatrówki.Mój egzemplarz działa bez zarzutu ,przykro mi ale niemam schematu :029: a swoją drogą to masz kawalek historii który jest w niezłym stanie.pozd.ŁATEK



Temat: Gamo Hunter (śrut)
Wymiana sprężynki czy to prosta sprawa? Nigdy nie miałem okazji rozkręcać wiatrówki ,a może ktoś ma jakiś schemat jak rozłożyć na części pierwsze Hunterkę ??



Temat: Gamo CF-30 - port do ładowania śrutu
Tonio: dzięki za ten schemat, może kiedyś się przyda Chociaż póki co też raczej nie będę się brał za żande "psucie", bo po pierwsze wiatrówka działa bez zarzutu, bo drugie nigdy jeszcze niczego takiego nie rozkręcałem (i obym nie musiał )



Temat: Swobodny dostęp do broni palnej w Polsce

Tacy i tak maja bron...

A to tylko przypuszczenie niepoparte argumentem.
Zauważ. Koleś zabił żonę z legalnej broni. zaplanował i zabił. Wniosek.
Broń dla przestępców jest trudno dostępna. Wystarczy pooglądać TV i zobaczyć relacje z wsyp "rusznikarzy" - wiekszość broni to stare TT, przerobione myśliwskie sztucery, broń z IIwś i samoróbki. Mówimy o stosunkowo małych mętach. Takich bez większych kontaktów i 10 albo i więcej tysiecy na broń. Prawda jest taka, że bandyci mają 10x trudniejszy dostęp do broni niż zwykły obywatel. Wystarczy popatrzeć na statystyki przestępstw z użyciem broni palnej.


Zatem doskonale kopie broni - wiatrowki na CO2 tez trzeba na zezwolenie wydawac Laughing Laughing Laughing Laughing
Wiatrówki nie przerobisz na ostrą broń. Znajdź sobie schemat wiatrówki zanim zaczniesz wypisywać głupoty na poziomie 5-latka.
Broń gazowa od ostrej różni się budową lufy.
śmiech ignoranta jak zwykle Maverick.


Jasne, bo kazdy met co chce wymusić 20zl marzy o tym zeby kogos zastrzelic. Zwłaszcza w sytuacji kary smierci.
W USA zabijają się dla butów. Postrzał jest najczęstszą przyczyną śmierci nastolatka. Jakoś się nie boją....
W Polsce mieliśmy już kilka przypadków zabicia (zakatowania) człowieka za 5zł.
A zakatowanie wymaga nieporównywalnie więcej starań niż zgięcie palca. Broń ostra jest bardzo przydatnym narzędziem do dokonywania rabunków. Zwykłej Żabce zrabujesz nawet kilka-10tys zł.(np w czasie świąt).
To wypowiedz Mavericka poraz kolejny pokazuje:
1. Nie wie o czym mówi
2. w ogóle nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji "swoich" pomysłów.
3. Jeśli jeździsz pijany samochodem to nie jest tylko twoja sprawa. To sprawa wszystkich na drodze, to sprawa właściciela drogi, ubezpieczycieli, policji.
Identycznie jest z bronią.
4. A więc przestań marzyć o gunie. I tak nigdy bez pozwolenia nie dostaniesz.
A z takim podejściem oblejesz testy psychologiczne. I dobrze


A to tylko przypuszczenie niepoparte argumentem.
Ta jasne, spopularyzuje się wśród 80-letnich babć. Albo wśród 30-letnich ojców rodzin.
A wśród ziomali z pod bloku nie będzie popularna. Bo nie.
Po co być "gansta" jak można być chuliganem.
Ad 2. Maverick......



Temat: POMOC- GAMO- idiota ...
Jak w temacie ...

1.) POMOC- chodzi mi o to jak mam rozebrać wiatrówkę, jakie części czym mogę myć (czy do sprężyny i bebeszków oprócz gumek itp. mogę użyć denaturatu zamiast benzyny ekstrakcyjnej??).
Schematy sam sobie już ściągnełem ze strony Chambersów ...

Chodzi o to, że strzelałem sobie dzisiaj z wiatroweczki na skrapecie wypełnionej piaskiem. Po około pół paczki Exact' a i radości wynikającej z dobrego wyzerowania lunet, następuje psychiczny szok.

Naciągam wiatrówkę, słyszę charakterystyczne <tszyk>, ale wiatórwka nie zaskakuje, tzn. coś tam koło sputu nie łapie sprężyny. Po rozkręceniu (narazie tylko od łoża) dochodzę do wniosku, że może to buć ten zasrany lub cholerny (jak kto woli) piasek z dziurawej SKARPETY!!!

Dlatego potrzebuje wszelkich informacji dotyczących: rozbierania i czyszczenia wiatrówki.

Mam taki smar jeszcze od Hogana brążowy (ten chyba jest do sprężyny i bebechów), ale na częściach stykających się z łożem jest jakiś zielony. Ojciec lub Tato (jak kto woli ) mówi, że mogę użyć (tam gdzie by zielony) smaru do łożysk, który nota bene też jest zielony.

Tato wyprowadza mnie z przekonania, że jet to ten sam smar- mówiac, że każda fabryka może każdy smar zabariwć na jaki kolor chce, ale i tak mówi, że smar do łożysk.

2.) GAMO- bo chodzi o wiatrówkę Gamo Hunter 440, dlatego proszę o kontak (tzn. odpowiedź na posta) każdego, który rozkręcał i własnoręcznie czyścił wiatrówkę. Nie chcę zawrać głowy i tak zajętemu już Panu Waldkowi.

3.) idiota- bo kto kładzie wiatrówkę na dziurawej skarpecie wypełnionej piaskiem.

Proszę o wszelkie rady i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Przepraszam za wszelkie błędy ortograficzne i nie tylko, ponieważ się śpieszę i jestem zdenerwowany.
P.S. Boję się wyjąć sprężyny .



Temat: Wiatrówka SMITH&WESON290-czy naprawdę super?
I co ciekawie to daje zauważyć pewien mechanizm...........

1.Napaliłem się na wiatrówkę i musze ją kupić :D

2.Kupiłem dla zasady .........a co mi będą pieprzyć głupoty.Ja i tak swoje wiem.

3.Więc strzelam i tu niespodzianka .Po kilkunastu (kilkudziesięciu) śrutach awaria."Sie popsiuło.." :D

4.Rozebrałem i był jakiś drobiazg

5.Dalej strzelam.........po jakimś czasie(nie za długim ) znów jest awaria........

6.Tym razem rozebrałem wiatrówke na części pierwsze.Umyłem i nasmarowałem a przy okazji poskręcałem śrubki........No to ja wam pokaże jak sie strzela :D :D :D

7.Nie moge w nic trafić .Puszki stoją jak zaczarowane a ja nie trafiam

8.Znów AWARIA .I to poważna .........

9.Pisze posta...."Koledzy pomóżcie.Zepsuło......( i tu niepotrzebne skreślić)" :D :D :D

10.Kolega pomógł (znał sie) i napisał:"musisz wykręcić śrubkę i wymienić cześć X".Ale przy okazji co sie nasłuchałem to moje :oops:

11.Kontaktuje się z Kolegą .Okazuje się że jest ich więcej.Też strzelają na strzelnicy i mogą pomóc.Jadę ....zaraz zaraz ich jest wielu :D .Nawet nie przypuszczałem że aż tylu .Strzelają celnie .
Przystępują do oględzin.Werdykt......." z tego g...wna nie da się strzelać"
Na moje pytanie " i co ja mam zrobić żeby celnie z tej wiatrówki ", odpowiadają " Wyrzuć do śmieci :twisted: )

12.Z rozpaczy piszę posta.Może się uda opchnąć na allegro .Uffffff UDAŁO SIĘ .Co prawda z dużą stratą ale pozbyłem się kłopotu. :? .Teraz musze kupić prawdziwą wiatrówkę.A choćby Slavie.....

Czy to ja znam ten schemat??.Czy też znają koledzy????. :D :D :D :D :D :D



Temat: Diana - ponowne pytanie
Jacku!!!

Przyznam że jestem w szoku

Albo też caly głupi jestem i naprawdę czytanie ze zrozumieniem sprawia mi duze kłopoty.

Prosiłeś o przyrównanie Swojej Diany 27 do któregoś z nowych modeli. Przepraszam jak chcesz to zrobić , bo dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest porównanie np. kształtu i wyglądu części z innymi (jeżeli takowymi dysponuje) bądź ze schematem.

Sam wygląd zewnętrzny bywa mocno zwodniczy i może prowadzić do błędnych wniosków.

Rozumiem, ze nie każdy ma zacięcie majsterklepki, ale ja z kolei nie potrafię do konca zrozumieć braku ciekawości ludzi jak coś dziala czy "co ma w środku" . Z drugiej strony "zwykla' wiatrówka to naprawdę nieskomplikowane urządzenie. Jak to zwykle bywa rzeczy proste są geialne

Inna sprawa że nawet nie rozkręcając wiatrówki mogłeś pokusic się o porównanie samych schematów i postarać się wyciągnąc jakieś wnioski.

Dziwi mnie też Twoja opinia jakobym zachowywał się jak wszystkowiedzący omnibus. Wierz mi że tak nie jest i mam duży dystans do własnej osoby. Czego nieraz daje zresztą dowódy. Co więcej w swoim poście nie dostrzegłem nic co dałoby podstawy do takiego twierdzenia.

Przyjedź kiedys na jakiś zlot czy spotkanie (niekoniecznie to musi byc Morsko) to zobaczysz że ogromna większośc z Nas to normalni ludzie ze swoimi ułomnościami, przywarami itp. To jest też przyczyną nieraz burzliwych dyskusji gdzie nerwy i emocje biora górę nad merytorycznymi argumentami. Nie zmienia to faktu że są bardzo uczynni i otwarci. Nawet posiadając sprzęt wartości samochodu nie traktują go jak niedotykalną ikonę.

Nie jest prawdą że ludzie na forum sa nieuczynni. Po prostu wielu ludzi żąda odpowiedzi nie zadając sobie trudu by poszukac tego co już zostało napisane. I to czasami wywoluje irytacje. Ot i wszystko.

Z Poważaniem Andrzej K.



Temat: ZRÓB TO SAM !! ulepszenie zatrzasku lufy w Slavii 631
ulepszenie zatrzasku lufy w Slavii 631

Wszem i wobec jest wiadome, że zatrzask lufy w Slavii 631 to wielka pomyłka,
Ręczny bezpiecznik blokady lufy powoduje że konstrukcja ma słabszą spręzynę
A i sama czynność otwierania lufy jest niepotrzebnie skomplikowana.

Dziś więc będzie jak ów bezpiecznik wyrzucić i załozyć jedynie słuszną ideologicznie
blokadę od Slavii 630

Potrzebne:

-Częśc nr 10 i 11 (bolec i spręzyna) do Slavii 630 –można nabyć w Absolutusie
Lub poprosić któregoś z kolegów jeżdzących często do Czech o przywiezienie
Koszt ok. 15zł
-Srubokręty płaskie dopasowane do śrub 18 i 19 oraz w łozu 37,38,39
-Smar stały SMZ lub szary MOS2 lub w ostateczności oliwka do maszyn
-deska do krojenia mięsa lub jakakolwiek deska-posłuży do oparcia o nią bolca przy montażu.
-rękawiczki (żeby nie porysowć oksydy)
-stary ręcznik (także w tym celu co rękawiczki)

Do roboty:

Rozkładamy stary ręcznik na stole i kładziemy na nim wiatrówkę

1.Odkręcamy łoże, śruby 37,38 i 39 (uwaga na sprężynkę 41) jeżeli mamy optykę, ściągamy
2. łamiemy i pozostawiamy niedomkniętą lufę (to ostatnie nasze użycie bezpiecznika 46 )
2. Odkręcamy śrubkę 19 oraz ostrożnie śrubę 18 nie do końca, na tyle tylko żeby zwolniła bolec 11, powinno nam teraz wszystko ładnie wyjść, wyciągamy więc bolec, sprężynę, bezpiecznik i prowadniczkę sprężyny i wywalamy do kosza, ufffff.
3. wnętrze smarujemy smarem stałym jako i nową sprężynę i bolec
4.Wkładamy nową sprężynę
5. wkładamy bolec wycieciem w kierunku otworu śruby zawiasu 18 –i tu potrzeba nam pomocy !!
- nakładamy rękawiczki i łamiemy lufę o kąt 90 stopni i kładziemy korpus wiatrówki na stole a lufę unosimy do góry,
wycięcie w bloku lufy(to tam gdzie nasz bolec) opieramy o krawędź deski do mięsa czy innego kawałka drewna i trzymając za lufę mocno napieramy z góry na bolec, powinien ładnie schować nam się w szczelinie a druga osoba szybciutko wsuwa śrubę 18 do końca i zrobione.

Pozostaje skręcić wszystko do kupy i cieszyć się łamaną standartowo lufą.

Dla początkujących –lufą taką łamiemy poprzez energiczne uderzenie otwartą dłonią od góry lufy.

Schemat wraz z nr części znajdziecie na mojej stronce w dziale serwis

Miłego majsterkowania

PONIEWAŻ PISZĘ TEN TEKST Z PAMIĘCI PO POWROCIE DO DOMU SPRAWDZĘ I ZROBIĘ EWENTUALNĄ KOREKTĘ

Chodzi tu o pin nr 13.



Temat: Nowa ustawa o broni w Niemczech
Ujmę to tak :
- stara ustawa po poprawkach jest do poprawki ( w niektórych punktach ) ale na to trzeba będzie poczekać
- z giwerkami możemy robić co nam się będzie podobać z zachowaniem zasady- bez przesady
- to co ma ponad 17 J należy zarejestrować ( nie wykonanie tego nie grozi jednak 25-cioma latami z wiatrówką w paski )
- powyższe dotyczy też tych przeróbek broni, które zwiększą naszą moc ponad 17 J

Teraz tak po swojemu - śmiem przypuszczać ( ale to tylko i wyłacznie moje rozumowanie na mój użytek ), że to co ma moc zbliżoną do 17 J z ew. małą górką, nie użytkowane zbyt publicznie i do celów dopuszczonych przez prawo, nie powinno popaść w konflikt z ustawą ( bo nawet gdy policjant będzie miał legalizowany miernik prędkości to nie nosi przy sobie wagi laboratoryjnej do sprawdzenia wagi śrutu (zakładam, że się nie zna na śrucie ). Oczywiście to ostatnie dotyczy tylko tych karabinków, które nieznacznie przekraczają 17J. Jeśli po strzale w ziemię zostaje "lej po bombie" albo strzał w gałązkę ścina ją razem z drzewem to nie można liczyć, że policjant zachowa się jak "policjant z dowcipu".
Jedno małe zastrzeżenie i uwaga. Jeśli dojdzie do tzw. wypadku z bronią to możemy być "przymuszeni" do sprawdzenia naszej mocy.

Możesz strzelać z ustawą lub do niej. Wybór należy wyłacznie do Ciebie.
Po tej ilości postów w temacie "Ustawa w niemczech" można też powiedzieć każdemu naszemu czytelnikowi - ZOSTAŁEŚ FORMALNIE OSTRZEŻONY

W ten niechcący sposób lobby parlamentarne wywarło wpływ na gawiedź strzelającą aby poznała prawo jej dotyczące.

--------------------
PS. Też bez uśmieszków - pokombinujcie sami gdzie je wstawić i jakie.
PS.2 Przeglądałem schemat moich wiatrówek - macicy nie mają więc nie wycinam.
PS.3 A może powinienem wszczepić? Czy to by był wtedy GASRAM?



Temat: POSP na wiatrówkę
Jakiś czas temu.
Rafał poprosił mnie, żebym dowiedział się jak skonstruowany jest POSP, którego ma i czy istnieje szansa, żeby go przefokusować.
Stwierdziłem, że najlepiej zapytać u źródła więc wysłałem kilka mail'i o zbliżonej treści. Przedstawiłem się ładnie, napisałem że jestem z polskiego forum wiatrówkowego i zapytałem o przefokusowanie i/lub schemat. Wyjaśniełem, że chodzi o dostatosowanie celownika do potrzeb wiatrówkowiczów.
Jedyny kto odpowiedział to Pan Andrzej Kozlov z Kalinka Optics (USA).
Wyjaśnił, że nie wyobraża sobie możliwości przefokusowania POSP gdyż soczewka obiektywu jest klejona. Jednocześnie zaciekawiło Go czemu wiatrówkowicze interesują się optyką na broń palną. Zaproponował też, abym skontaktował się z fabryką, czy istnieje możliwość wyprodukowania serii celowników ostrzących na dystansach wiatrówkowych np. 8-50m.
W odpowiedzi wyjaśniłem, dlaczego wiatrówki sprężynowe niszczą optykę. Napisałem też, że rosyjska optyka jest dobrym "budżetowym" rozwiązaniem zwłaszcza dla początkujących strzelców. Na końcu powiedziałem wprost, że dla firm produkujących POSP jestem, żadnym partnerem i nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał ze mną rozmawiać.
Zresztą nie oszukujmy się co ja bym zrobił z serią celowników
Dzisiaj dostałem mail'a w którym Pan Andrzej deklaruje, że On skontaktuje się z fabryka. Jednocześnie poprosił mnie bym zaproponował jakie dystanse ostrzenia będą najlepsze, oraz jaki celownik (który POSP) warto by zrobić wiatrówkowym.

Jeszcze nie odpisałem.
Zastanawiam się co z tego może wyniknąć. Jak znam życie to nic ale warto spróbować.
Co wy o tym myślicie?
Jakiego POSP'a posadzili byście na wiatrówce?
http://www.kalinkaoptics.com/detail.aspx?ID=86
może 8x42 z MilDotem
Czekam na w miarę szybkie odpowiedzi, bo też coś muszę napisać.



Temat: Diana 25
Witam.
Obawiam się że żadna z tych uszczelek nie będzie odpowiednia. ;-) Dianka 25 ma uszczelkę ze skóry. :-))
Oczywiście pewnie dałoby się zastosować którąś po większych przeróbkach tłoka ale taką skórzaną też można jeszcze dostać u naszych specjalistów od wiatrówek (np. Hogan).
W mojej diance jest oryginalna uszczelka od wielu lat i nadal spełnia zadanie. Przykręcona wkrętem od czoła tłoka, zabezpieczonym kołeczkiem.
Jedyne co można zrobić to umyć, przesmarować, ewentualnie wymienić sprężynę główną na nową z podobnymi parametrami (tzn grubość drutu, liczba zwoi no i oczywiśnie odpowiednią średnicą). Też do dostania u ludzi z forum.
Nie radzę wkładać mocniejszej sprężyny bo przekłada się to bezpośrednio na duży wzrost siły potrzebnej do naciśnięcia spustu. Przerobiłem to osobiście. 8)

http://www.chambersgunmak...2025%20plan.htm

Tutaj jest schemat. Budowa bardzo prosta. Myślę że bardzo dobra wiatróweczka do "majstrowania" na początek. :-))
Jeżeli chodzi o parametry, to właściwie mimo intensywnych poszukiwań nic w sieci nie znalazłem, ale przypuszczam, że są podobne do oferowanych obecnie przez Diana Werk, wiatrówek Diana 24.
Jeżeli chodzi o części, to u siebie wymianiałem tylko muszkę którą kupowałem w Assa. http://www.bron.assa.pl/
Radzę jednak najpierw spróbować u Andrzeja Kaliszewskiego. Assa lubi "zdzierać".

To tyle ode mnie. Dodam tylko, że ja też zaraziłem się strzelaniem właśnie dzięki tej wiatróweczce i dzięki niej, uniknąłem kontaktu z "chińszczyzną"... ;-)
Tyle ode mnie.



Temat: AA S510 już jest :)

I tu się mylisz w tym sprzęcie co posiadam jedno dogoniło drugie.

obyś się nie mylił, bo na razie jesteś w okresie, w którym sie cieszysz z nowego nabytku.


Miałeś ten karabinek w reku czy znowu piszesz o tym co Ci ktoś tam przekazał.
Byłeś tam widziałeś jak to robili czy znowu piszesz coś tam. ...
Ale Ty nie wiesz nic a już plujesz wstyd.


Jurek i co więcej mogę stwierdzić mając karabinek w ręku? Jest ładny, łoże pewnie jak zwykle mi nie będzie pasować, jak przy każdym D-te. Popatrzę, stwierdzę że ładny, strzelę - stwierdzę że strzela i nic więcej. A to że od pełnego kartusza do końca było 8m/s różnicy to ja mam się wstydzić, czy producent za to że najprawdopodobniej nie skalibrował mostka tensometrycznego z czujnika ciśnienia? Mam się wstydzić za to, że nie sprawdził gotowego sytemu jak się zachowuje. Tak wstydził bym się, gdybym ten karabinek zrobił.

Nie kupię MK4 tylko dla tego aby rozebrać go na części, dojść jaki tam jest zastosowany uC, rozrysować schemat elektroniki i napisać od nowa oprogramowanie. Za tą cenę producent powinien to zrobić dobrze i bez wpadek. Zresztą cena jest tu nieistotna, Albo coś jest dobrze zrobione albo źle.


W takim razie więcej czytaj mniej będziesz potem bzdur pisał.

Bzdur i opowieści o "wielkim xxx"? Jurek, ja już od dość dawna przestałem szukać na forum nowych wiadomości o tym jak działa wiatrówka, co jest lepsze a co gorsze.


O prosze jaka fachowa opinia i ciekawe na podstawie czego. Fotek żenada

Na podstawie tego co miałem w rekach, co mam i tego co robię i zrobię. Masz jakieś lepsze kryteria oceny, że twierdzisz że to jest żenada? Jak nie wierzysz to pozostaje ci tylko pooglądanie zdjęć s410 i EV2 oraz zastanowienia się jak to działa i kiedy nie będzie działać oraz kiedy może być ten zlepek części krótszy. Wtedy też pewnie zrozumiesz dlaczego z czymś co można by nazwać S500 będą problemy z wykonaniem.



Temat: Theoben MFR
Kilka słów o MFR.

W moim subiektywnym podczuciu jedna z najlepiej wywazonych i składnych wiatrówek. Waga pośrednia, ot w sam raz żeby było stabilnie ale nie za cięzko, osada wyjątkowo wygodna, po prostu jakby uszyta na miarę i to tak dopracowane detale żeby w każdej pozycji mieć wygodny i pewny chwyt.

Wykonanie dokładne, nawet bardzo, cąły system to całkiem ładny monoblok z ghrawerami. Mocowanie lufy takie, ze nie mozliwe jest jej przestawienie bez dużego młotka i wielkiego imadła.

Montaż w końcu perfekt osiowy. Przykręcony, więc nie ma się do czego przyczepić. Ewentualnie może być problem z celownikami o calowym tubusie i obiektywie 50mm ale sa do tego specjalne podkładki. Pierścienie 30mm też są do dokupienia.

Dokupiłem tez dodatkową wkładkkę tłumiącą, ma trochę inny odcień oksydy.

Lufa matchowa, produkcję poznam jak sprawdzę które śruty najlepiej latają, nadkalibrowe lubiąLW a 4.50 Anschutza. Na razie w pola i bruzdy się nie wpatrzyłem. Osłona lufy zamocowana osiowo i pewnie.
Domykanie teżsolidne, rurka uszczelnai lufę a popychacz siedz iwewnątrz, wygląda na dosyć precyzyjną robotę.

Spust już ustawiony. Przesuw całego języka mają modele Gold Medal (Field Target). Ja mam zwykły. Ma 4 regulacje: droga 1 stopnia, droga 2 stopnia, siła nacisku i kąt czy też położenie spustu ale nieco inaczej jak w FT.

Zrobiłem krótką drogę 1 stopnia, minimalny opór i po nim od razu strzał. Nacisk jest jak w spustach matchowych. To nie jest zupełnie to co kojarzycie z Evolution (zwłaszcza źle ustawionego).

W razie czego schematy spustów i regulacje są tu:
http://www.theoben.co.uk/files/r7_trig_ft.pdf
http://www.theoben.co.uk/files/mfr_trigger.pdf

Jest trochę zabawy bo trzeba znaleźć swoje optimum kręcąc trzema śrubami prawie na raz (czwartą na końcu). 10 minut kluczem 1,5mm i załatwione.

Wady?
Raczej mikroniedoróbki - np ciut za ciasna osada i wkręcanie butelki lekko ociera, trzeba będzie lekko podskrobać.. Spust też mógłby mieć całkowicie skasowany luz boczny. Lekko chrobocze dzwignia w ostatnim ruchu po załadowaniu ale to podobno się samo od używania dopoleruje.

Może wkurzać brak przejściówki do ładowania za 5 funtów, którą mogli dołożyć do kompletu przy tej cenie sprzętu.

Ocena stosunku jakość/cena wymaga dłuższego sprawdzenia i testu. COś z pewnością powstanie, szukajcie w Biesie i Arsenale.



Temat: QB78 i jego prowadnica...
Mówisz o Crosmnie 160 i 1760. Niestety ja nie znam tych karabinków, a tym bardziej ich budowy, dlatego nie wiem jaki to ma związek z QB78. A odpowietrzanie wygląda następująco: Zbijak jak zapewne wiesz to nr 0600 na schamieć. Części na zdjęciach z mojego tytułowego postu te same co na schemacie pod nr 0800 i 2000. W dorabianej prowadnicy części nr 0800 i 2000 są scalone ze sobą i nierozłączne. W oryginalnych częściach (0800 i 2000) nie ma otworu na wylot przez ich całą długość, tak aby był jakiś dostęp do zbijaka z zewnątrz. W dorabianej prowadnicy jest otwór na wylot, tak że można włożyć np szprychę (jak mi radził Dale), którą możesz popchnąć zbijak do końca, dzięki czemu uwalniasz gaz, który wylatuje przez lufę, tak jak byś nacisnął spust. Takie odpowietrzanie robisz podczas odkręconej butli z gazem i trzymasz pchnięty zbijak (nie wiem ile, zapewne kilka sekund). W tym czasie całe zgromadzone powietrze, które jest w kartuszu zostanie wypchnięte przez gaz, co w końcowym efekcie daje ci kartusz z 100% ilością CO2 a nie 70% i 30% powietrza np. i tym samym przekłada ci się to na te 30% więcej strzałów Napisałeś "Nie lepiej na końcu kartusza dać mały zaworek" Takie coś to nie ma sensu z tego co się orientuje dlatego że: Od strony lufy kartusz jest ładowany. a żeby go napełnić to musi on być już zainstalowany w karabinku i uszczelniony, gdyż kartusz z drugiej strony ma zwykły otworek do jego przelania i tym samym lądując kartusz gazem ładujesz też część komory która była przeznaczona na naboje CO2. W tej komorze znajduje się rozprężni zrobiony z CO2 (poszukaj w moich tematach. Tam jest pokazane jego zdjecie), w którym to CO2 z postaci ciekłej jest zmieniane na postać gazu sprężonego (jak się dobrze orientuje). To chyba wszystko co chciałeś wiedzieć na ten temat, a co do crosmanów to nic nie wiem na ich temat i nie wiem jaki mogą mieć związek z QB78.

PS: To co wyżej opisałem, jest zasadą działania wynikająca z mojej obserwacji. Dlatego zanim zaczniesz cokolwiek robić w tym celu, zapytaj takich osób jak choćby Dale, czy to co jest tu opisane to jest tak w 100% a nie inaczej. Ja sam jestem początkującym jeśli chodzi o wiatrówki, a ten karabinek jest moim pierwszym na co2, który jest dopiero w trakcie przerabiania na butle Co2 - Wciąż czekam na przesyłkę swojej pierwszej butli co2



Temat: s400 - problem
Witam.
Mam również problem z ulatniającym się powietrzem w moim AA S400 Classic, lecz dużo subtelniejszy. Zauważyłem, że uchodzi powietrze, lecz bardzo, bardzo powoli. W ciągu 12 dni uszło ok. 35 barów, czyli ok. 3 bary w ciagu 24 godzin. Praktycznie nie przeszkadza to w strzelaniu, lecz sam fakt nieszczelności trochę mnie irytuje.

Do tej pory sprawdziłem szczelność samego zaworka, przez który ładuje się powietrze z butli. Przy pierwszym badaniu zauważyłem, po nałożeniu na niego kropli płynu do zmywania (jest gęsty i nie rozpływa się), że pojawiły się dwie malutkie bąbelki w odstępie kilkudziesięciu minut, a później ich nie było. W innym dniu bąbelki nie pojawiły się. Zaworek jest więc chyba szczelny. Mimo braku bąbelek, manometr w karabinku wykazuje dalszy bardzo minimalny spadek ciśnienia w kartuszu.

Według mojego rozeznania, na podstawie schematu zamieszczonego w oryginalnej instrukcji AA, nieszczelności mogą być:
1) w miejscu, w którym powietrze dozowane jest na śrut za pomocą spustu (nie znam prawidłowej nazwy tego miejsca),
2)pod manometrem,
3)w miejscu wkręcenia obudowy zaworu do kartusza,
4)w miejscu wkręcenia zaworu do powyższej obudowy.

W miejscach 2, 3 i 4 są na pewno oringi. Nie wiem, czy jest oring w miejscu 1.
Nie wiem również, czy jest oring pod samym zaworkiem.

Podobno dobrym sposobem uszczelnienia jest nałożenie kropli olejku silikonowego na zaworek i wdmuchnięcie go po ciśnieniem. Niekiedy należy to zrobić kilkakrotnie, aby uzyskać efekt.

W tym miejscu mam pierwsze pytanie: czy tą metodą uszczelni się wszystkie miejsca, które wymieniłem wyżej, czy tylko sam zaworek. Ale gdy pod zaworkiem nie ma oringu, czyli gdy metal dotyka do metalu, to silikon jest chyba nieefektywny.

Mam zamiar odkręcić cały system od łoża, by uzyskać swobodny dostęp do manometru i sprawdzić jego szczelność. W tym miejscu mam drugie pytanie: czy przy takim odkręceniu nie naruszy się jakiejś ukrytej plomby gwarancyjnej (wiatrówka jest na gwarancji, lecz ja nie chciałbym oddawać ją do serwisu).

Jeśli manometr okazałby się szczelny, wtedy pozostałoby odkręcenie całego zaworu od kartusza, rozkręcenie go i od nowa skręcenie z wykorzystaniem olejku silikonowego. Ostatnim etapem byłoby "dostanie się" do zaworu dozującego powietrze na śrut.

Proszę doświadczonych kolegów o radę, w tym o uwagi, jak należy te czynności wykonać, aby czegoś nie zepsuć oraz wskazanie, czy przy wykonywaniu tych czynności występują jakieś problemy.

A może w ogóle nic nie robić. Jak zaznaczyłem, ta nieszczelność nie ma praktycznie znaczenia dla strzelania.

Pozdrawiam.



Temat: Regulacja spustu w HW-97k

Ma ktos dokladniejszy schemat mechanizmu spustowego niz ten dostepny na stronie weihraucha??
Jak wyregulowac ten spust zeby byl jednoczesnie sprezysty i miekki??
Tzn chodzi mi o to zeby jezyk spustu zawsze wracal na swoje miejsce (gdy np. zrezygnuje ze strzalu, a juz zdazylem spust pociagnac przez caly pierwszy stopien - jalowy), ale mimo to byl miekki. Bo jak wkrece duza srube glebiej to spust robi sie bardziej sprezysty ale i twardszy. A gdy srube wykrece to spust jest mieciutki ale mam wrazenie ze sprezynka wtedfy nie dziala na celej jego drodze.

Da sie cos z tym zrobic??


Z obserwacji działania spustu w moim coraz bardzij "custom" HW77k - spust wraca do swojego położenia tylko dzięki sprężynce 51c lub przy jej wykreceniu (nadmiernym poluzowaniu) - dzięki sile ciężkości
W moim przypadku aby spust był wystarczająco miękki - spreżynkę tą prawie całkowicie poluzowałem wykręcając znana większości użytkowników śrubę.
W wyniku tego spust w pierwszej fazie jest w zasadzie całkowicie luźny i nic z tym nie będę robił (bo się przyzwyczaiłem:) ).
Druga wspominana śrubka (mały trox dostępny np: po wyjęciu mechanizmu z łoża - na twardośc spustu ma bardzo minimalny wpływ (ale jakiś tam ma) - reguluje długość drugiej fazy (do tego stopnia że można "przeregulowac" tak że mechanizm całkiem przestanie "łapać" i nie da się wiatrówki naciągnąć

Aby osiągnąć zamierzony efekt - lekki i sprezysty spust w pierwszej i drugiej fazie należałoby zastosować coś jak spreżyna 50 ale działające na sam języczek spustowy lub wymienić spręzynke 51c na dłuzsza i bardziej mięką.

P.S. Dodatkowo z moich obserwacji wynika ze przy "miękiej" regulacji spustu, po rezygnacji ze strzału, pomimo tego że język spustowy wraca do stanu wyjściowego, cały mechanizm nie "cofa się" tzn: element 52a pozostaje w stosunku do elementu 50a w pozycji cześciowo ściągniętej (drugie ściąganie spustu jest krótsze).

Pozdrawiam



Temat: CP99 - rozwiercenie dyszy co2 i sprezyna
Witam,

to moj pierwszy post tutaj wiec przy okazji klaniam sie wszystkim.
Przygode z wiatrowkami zaczynam dopiero i to od broni krotkiej.
Po lekturze tego forum wyladowaly u mnie HW40, CP99, C3576W
Dla mnie to przepasc w porownaniu z tym czym sie bawilem
w latach szkolnych - wrazenie ogromne (pozytywne oczywiscie).
W podstawowce strzelalem na strzelnicy sportowej pol roku,
nie wiedzac z czego strzelam i po co - ot byla niezla zabawa.
Do strzelania i broni ciagnelo mnie zawsze, choc raczej
w zdrowym kierunku - wspolzawodnictwa lub wyzywania
sie w samotnosci na roznych celach (rowniez mocne proce, rozne
luki itd)
Zaczynam od krotkiej z powodu mozliwosci czestego strzelania
w domu na 10m i 6m. Na dluga przyjdzie czas, jak bede wiedzial co
i dlaczego chce kupic - godziny w archiwum i na roznych www
przede mna.

Wracajac do tematu mojego postu - chcialbym postrzelac z CP99
na nieco dalszych odleglosciach, czytalem ze da sie go nieco
przyspieszyc rozwiercajac dysze przebijajaca zasobnij z CO2
z 0,8 do 1mm. Zmniejszenie ilosci strzalow z jednego zasobnika
nie ma znaczenia O ile bedzie to w okolicy 50 strzalow
o przyzwoitej predkosci.

Pierwsze pytanie - czy mozna to zrobic dremelem stosujac
najpierw wiertlo 0,9 a potem 1mm? Czy trzeba taki rozwiert
robic na jakis specjalnych precyzyjnych maszynach zlecajac
taka robote? Jesli tak to gdzie w Warszawie mozna cos takiego
zlecic? moze jakis zegarmistrz?

2 pyt - oslabienie sprezyny przy zaworze (ktos kto widzial
schemat magazynka z CP99 wie o co chodzi) - jak to zrobic?
scisnac ja w imadle na max np?

Byc moze pytania smieszne, ale i z wiatrowek jestem
zielony i precyzyjnych robot recznych za wiele nie
wykonywalem (choc dremelkiem robie rozne drobiazgi
dosc czesto)

Znalazlem kilka postow o tuningu CP99 - m.in. z ww.
poradami, ale 0 opinii jak takie przerobki wplynely
na poprawe osiagow itd. Ktos wykonywal powzsze
zmiany w magazynku/zaworze CP99?

Pozdrawiam
strix



Temat: izh 53 (bajkal) jak sie patrzy...
dostałem "prawie nowego" iż-ka 53 (pistolet)
ponieważ dislowal postanowiłem go obejrzeć od środka..
była to moja pierwsza wiatrówka jaka "rozkręcałem"

okazało się, że w środku było zapaćkane strasznie ;/
wymieniłem również uszczelkę na zapasowa, niestety ta w środku była lekko pęknięta ;/

przed tymi zabiegami na 10 metrów iz strzelał 6-9 cm powyżej celowanego miejsca,
(tak jak się spodziewałem z wcześniej przeczytanych opinii innych) z rozrzutem w kształcie kola o średnicy 7cm
w puszkę stojącą na ziemi, praktycznie nie dało się trafić ;/
zatem podniosłem sztucznie muszkę przy końcu lufy, oddaliłem maksymalnie szczerbinkę oraz obniżyłem ja jak tylko się dało (tez sztucznie)...

w garażu w puszkę trafiłem za 1 razem, stała około 7-8 metrów ode mnie
także chyba zapowiada się dobrze ;d
wyniki z tarczy, po moich zabiegach umieszczę jak tylko będę miał okazje postrzelać..
grunt, ze juz nie disluje

posta zakładam właściwie z 3 powodów...

1)chciałbym się dowiedzieć ilu jest użytkowników tego pistoletu i jak walczyli ze strzelaniem powyżej celu..

2)czy macie jakieś schematy z opisem elementów, może to śmieszne, ale całą zabawę z pistoletem robiłem w garażu i po tym wszystkim znalazłem jedną dużą podkładkę i jedna malutka sprężynkę (2 razy mniejsza niż te 2 co są w spuście)
jestem ciekawy czy te 2 elementy pochodzą z garażu czy z iżka
a dysponuje tylko schematem z instrukcji... na którym nie widzę (choć mało tam widać) tych elementów

mam duża praktykę składania różnych urządzeń bez wszystkich części (zostaje mi jedna lub dwie.. ) choć po wszystkim i tak wszystkie działają bez zarzutu :D
także wszystko mogło się zdarzyć

no i ostatnie pytanko,
3)przez chwile zastanawiałem się czy nie założyć iż-kowi peta...
byłby to dobry pomysł? nie słyszałem o czymś takim w pistoletach, a po przeczyszczeniu huk jest jakby większy...

p.s. aha skąd brać części do izh 53?
np sprężynę, tłoczek... albo uszczelkę??
pytam na przyszłość, jakbym potrzebował elementów zapasowych..



Temat: Wykaz wiatrówek i broni pneumatycznej - strona www
Witam
Strona, którą dzisiaj oddaję do użytku jest efektem mojej pół rocznej pracy w notatniku, przeglądaniu stron producentów, obrabianiu zdjęć itd. itd. - ale nie tylko, strona by nie wyglądała jak wygląda dziś gdyby nie rzekłbym odwieczne zapisywanie stron producentów na swój twardy dysk (od czasu gdy siedziałem na modemie). Zaczątek strony był trochę dziwny bo moim zamierzeniem było nauczenie się języka HTML, a najlepszym sposobem jest praktyka więc powiązałem swoje zainteresowania z zamierzeniami i powstała strona www. Strona już w postaci mniej więcej obecnej (no bez kilku producentów) już dawno była na moim dysku i już miałem zamiar ją opublikować, gdy wpadłem na pomysł aby dodać zdjęcia i to przesunęło termin publikacji. Gromadziłem zdjęcia, obrabiałem do normalnej postaci itd. Zresztą nie chciałem publikować strony która odbiegała by od moich zamierzeń, nawet teraz odbiega ale to już uważam kosmetyka (nadal walczę z poprawnym wyświetlaniem strony w różnych rozdzielczościach ekranu). Strona jest niczym innym jak jedną dużą tabelą. W tabeli zgromadziłem wszystkich producentów wiatrówek długich (tych do których stron www dotarłem - czyli niestety musiałem się prawie ograniczyć do wiatrówek współczesnych :-( ). Będę chciał aby strona oczywiście była dalej rozwijana i tu nie ukrywam liczę na Waszą pomoc użytkownicy forum.
Jednakże będę tu stosował się do swoich stalowych zasad mianowicie: dane techniczne publikowane przez producentów są dla mnie świętością np. jeśli producent podaje w V0 podaje 400m/s to ja to opublikuję. Miałem taką chyba sytuację z Hatsanem fps były źle przeliczone na m/s - wpisałem to co podał producent. Na pewno sporo grono odwiedzających wykaz będzie "kuć w oczy" podane prędkości i energia które są podane z ułamkiem, które są w praktyce nie do uzyskania ale to jest skutek zastosowania powyższej zasady. Jeśli producent podawał swoje dane w wielkościach anglosaskich przeliczałem je na jednostki SI (wielokrotności/podwielokrotności) jednakże z powodu przerwy w robieniu strony na początku przeliczania zaokrąglałem do chyba dwóch miejsc po przecinku a już potem do jednego (w zależności od wielkości), zresztą już nie pamiętam i tu muszę się przyznać do niekonsekwencji ale z czasem to ujednolicę. Zastanawiam czy nie przeliczyć jednostek też na odwrót np m/s -> fps. Sprawy nie ułatwiał mi brak konsekwencji w publikowaniu danych do danego konkretnego modelu wiatrówki - zmiana szaty graficznej strony www producenta (np. FX,BSA) zmieniała też parametry wiatrówki - śmieszne stąd te nawiasy () {} które należy z sobą powiązać w ramach jednego wiersza. Podobnie jak nie raz bywało że producent oferuje dany karabinek z różnymi wersjami łoża (np. drewno i syntetyk) a podaje tą samą wagę. Jeśli chodzi o zdjęcia to jeśli o chodzi o nazewnictwo stosowałem się do schematu producent model.jpg. Starałem się aby zdjęcia były jak najbardziej poglądowe (białe tło itp., bez wodotrysków). Będę chciał z czasem dwie wersje językowe na pewno będzie to wersja angielska (tu będę się zastanawiał czy posługiwać się jednostkami SI) i rosyjską (to będzie dla mnie duże wyzwania - cyrylica) zresztą tłumaczenia mało - przyszłość. Na dziś jest pewne że w języku polskim i rosyjskim będę chciał umieścić te same jednostki. Mam trochę żal do producentów że nie umieszczają na stronie danych technicznych, zdjęć wiatrówek już nie produkowanych (Daystate, Air Arms) - liczę na Waszą pomoc! Całej pracy też nie ułatwia ciągłe pseudomodyfikacje danej wiatówki poprzez np. dodanie true-glu czy jakiejś pseudooptyki i poprzez to wypuszczeniu na rynek wiatrówki o nowym symbolu (Gamo, a już o Crosmanie nie mówię tam wystarczy dodać pokrowiec, dwunóg czy wyryć coś na kolbie). Tak samo jak praktyka np. Beemana (www.beeman.com www.beeman.com.au) polegająca nie wiem na składaniu, robieniu, imporcie wiatrówki danego producenta i potem wprowadzaniu jej na rynek pod własnym szyldem. Jeśli dotrę do danych technicznych wiatrówek z najniższej półki (Blazer, Norconia itp.) to również je umieszczę na stronie (mimo że ich producenci nie mają stron www) tu będę wykorzystywał dane techniczne sklepów je sprzedających jednakże jeśli spotkam się z sytuacją że wiatrówka A ma w sklep B takie parametry a w sklepie C ta sama wiatrówka ma parametry inne to mówię pass. Nie umieszczam na stronie wiatrówek made for .... . Na dzień dzisiejszy to co wiem brakuje mi FWB, Stayer i napewno jakiś bandytów z USA, no i oprócz tego nie produkowane. Jeśli ktoś z forumowiczów ma na dysku jakieś dane techniczne wiatrówek (w postaci strony html, pdf) już nie produkowanych proszę o przesłanie na mojego meila: marek_k80@go2.pl. A więc to chyba wszystko
http://www.airgun.republika.pl
:okulary:



Temat: Hatsan 55 TURBO
Witam

Chciałem się podzielić uwagami o nabytej przeze mnie nie tak
dawno temu, wiatrówce Hatsan 55 Turbo (wersja 55-tki bez bezpiecznika ze światłowodami w przyżądach celowniczych).
Jest to bardzo fajna zabawka, solidnie wykonana i silna, ale
niestety nieprecyzyjna.
Po zakupie natychmiast ją przestrzelałem na odległość 4,5 metra
(bo tylko na taką mogłem). Aby trafić 10-kę na standardowej
tarczy 10x10cm musiałem celować w dolną krawędź kulochwytu -
i to przy opuszczonej maksymalnie w dół szczerbince!!!
Po około 50 strzałach opanowałem niewielki podrzut broni i
ściąganie w prawo przy ściągnięciu spustu. Wtedy musiałem
celować w 7-kę, dokładnie w osi pionowej tarczy.
W trakcie wizyty w sklepie poradzono mi, abym przestrzelał
wiatrówkę na dystansie 20-30 metrów "wie pan, to bardzo silna
wiatrówka" mówiono mi.
Tak też zrobiłem. Strzelałem na różne odległości.
Aby uzyskać trafienie w powyższą tarczę z odległości 35-40 metrów,
musiałem celować prawie pół metra pod tarczą!!!
Po usłyszeniu od sprzedawcy, że na pewno źle ustawiłem przyżądy
celownicze przywiozłem ją, aby sam ją prawdził.
Po ustawieniu szczerbinki na średnie (jak mniemam fabryczne)
nastawy (facet namiętnie operował śrubokrętem), oddał trzy
strzały. Po każdym strzale poprawiał nastawy szczerbinki.
Ani jeden śrut nie trafił w kulochwyt z odległości 8,5 metra.
Facet zsiniał na twarzy i szybko przyjął wiatrówkę do reklamacji.
Więc teraz będę czekać ok. 2 tygodnie i zobaczę co będzie dalej.
Ciekaw jestem czy uda się ją naprawić (może w serwisie zamontują
szczerbinkę o większym zakresie regulacji w płaszczyźnie
pionowej).
Czy też dostanę nową?
Trochę mi jej szkoda bo już się do niej przyzwyczaiłem.
A tak, znowu będzie zabawa z przestrzeliwaniem nowej broni i kto
wie co wyjdzie (może będzie coś nie tak z tą już słynną sprężyną)?

Jeszcze jedna uwaga. Przy pierwszych strzałach łamanie wiatrówki
wymagało bardzo dużej siły (a do słabych nie należę - pod pachą na drugi dzień bolało), naoliwiłem więc ją natychmiast włoską oliwką do broni palnej. Problemy ustąpiły całkowicie dopiero po trzecim oliwieniu.
Okazało się, że fabryczny smar tkwiący w zawiasie lufy zachnął tak bardzo, że stawiał bardzo duży opór, wręcz sklejał lufę z całą resztą. Musiałem go w końcu usunąć i wtedy łamanie tej wiatrówki stało się przyjemnością.
W przyszłość chcę zakupić jakiś niedrogi, a w miarę możliwości
dobry celownik optyczny. Ale to dopiero jak się nauczę naprawdę dobrze
strzelać z otwartych przyżądów celowniczych.

Pozdrawiam i proszę o ewentualne rady, gdyż jestem początkującym
strzelcem i jest to mój pierwszy tak poważny kontakt z wiatrówką (choć nie jedyny).

P.S. Strona jes ekstra, ale przydałoby się jeszcze więcej
praktycznych porad, jak konserwować wiatrówki po większej ilości
strzałów, jakie celowniki dobierać do jakich wiatrówek, przydałyby się schematy budowy polowego kulochwytu z drewna (bo mam taką
możliwość na wsi), itp.

Bartek z Łodzi



Temat: Tureckie PCP
Czy ja wiem... Tu raczej nie chodzi o statystykę. Idąc tym tropem najlepszą wiatrówką na świecie będzie Lider za 99 zł, bo choć jest z dziesięć razy mniej celny od S400, to jest od niego ze 20 razy tańszy...

Tu raczej chodzi o to, że pojawiły się swego czasu wypowiedzi na forum, jakie to fajne wiatrówki pojawiły się na rynku. A potem część użytkowników bezskutecznie prosiła o jakieś tarcze, kto inny napisał, że stabilności i powtarzalności to nie ma, z celnością też róznie, i że te Hatsany to bardziej materiał dla majsterkowiczów niż wiatrówka gotowa do użycia zaraz po wyjęciu z pudełka. I idąc dalej tym tropem - wywiązała się dyskusja na temat opłacalności takiego zakupu. Dla jednego to fajna zabawka bo trafia się w puszkę, dla drugiego fajna, bo można sobie pogrzebać, a komuś innemu do niczego sie nie przyda, bo niecelna a plastikiem nawet nie da się w kominku palić.

Prawdopodobnie gdyby nie zachwyt kilku osób do takiej dyskusji by nie doszło. A tak? Każdy chce mieć coś dobrego i nie drogo i AT44 świetnie się zdawał wpisywać w ten schemat do momentu, jak Pykacz napisał, że celne to to nie jest. I mamy kolejny dym

Jak już pisałem - nie chce mi się grzebać, przeszedłem przez to kombinujac ze sprężyną w HW97K i dopieszczając S400. W Mk4 cenię sobie własnie to, że nic nie trzeba było zmieniać, nawet ustawienie spustu było takie jak lubię, a jedynie co będę chciał poprawić to trochę wygląd zewnętrzny i może jakiś separator. I koniec. Jakbym miał zmienić pół wiatrówki żeby zacząć celnie strzelać to chyba by mnie szlag trafił, a już napewno bym nie pozbywał się S400.

Nie bardzo rozumiem, skąd ta ironia w Waszych wypowiedziach. Uważam, że S400 warta jest swojej ceny. Mk4 jest przeszacowane i w życiu bym nie dał za nią tyle, co chcą w sklepie. A Hatsan? No cóż, wciąż go nie widziałem na oczy i trudno go ocenić. Jeśli jednak trzeba zmienić pół karabinka żeby zacząć w miarę celnie i powtarzalnie strzelać, to ja dziękuję. Bo zastanówmy się: osada nie pasuje? Nowa kosztuje minimum 400-600 zł maszynowa i z tysiaka za rękodzieło. Regulator? no pewnie ze 400-500 zł, z grubsza tyle życzy sobie Igor za modyfikację S400. Lufa? No nie wiem, gdzieś czytałem że nowa LW kosztuje ponad 100 euro, czyli na dzisiejsze jakieś 400 zł. Do tego można dołożyć koszt transportu karabinka lub części jak ktoś ma dwie lewe ręce albo już mu się nie chce - ze 100 zł. I już mamy dopłatę na poziomie 1300-1500 zł, i to tak bardzo lekko licząc i nawet nie zaglądając wgłąb systemu, bloku zamka, mechanizmu spustowego i inych elementów, które być może też wymagają jakichś poprawek.
Można to wszystko zrobic, tylko wciąż pytam - po co?
Już chyba lepiej mieć Hatsana do celowania w wiadro i stodołę, a do figurek i strzelania do tarcz mieć jakąś "prawdziwą wiatrówkę"

To wszystko są tylko moje rozważania teoretyczne. Może się okazać, że jak wreszcie dostanę AT44 do testów to Mk4 trafi do działu kupię-sprzedam a ja Harrego nie będę chciał z rąk wypuścić. Póki co jednak bazuję w swojej opinii na tym, co pisał Pykacz, na tym, że brak jakoś testów skupienia na iwebie a te co znalazłem w sieci (jakiś Turek strzelał) nie wskazują na nic dobrego, oraz bazuję na tym, że dystrybutor mimo kilku rozmów wzbrania się przed wypożyczeniem wiatrówki do testów.

Aha - i wcale nie uważam, że wszyscy muszą kupić mk4 lub Steyra, bo reszta to tylko erzatz. Nie, jest wiele fajnych wiatrówek na rynku. Dziwna tylko jest taka prawidłowość, że im lepsza, tym droższa. I szkoda że tak jest, też bym wolał zapłacić 1500 zł za Mk4



Temat: Walther CP88 rozbieranko-smarowanko
Wczoraj postanowiłem rozebrać mój pistolet i myślę, że to była dobra decyzja. W pistolecie były widoczne ślady ścierania się, niektórych części, a było to spowodowane tym, że nie ma w nim praktycznie żadnego smaru, jest sucho jak w pi.... . Pistolet rozbiera się stosunkowo łatwo, szkoda, że nie miałem aparatu, to by było łatwiej innym kolegom.

1. Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem za pomocą większego ampula dołączonego do pistoletu-śrubkę nr 52 na schemacie, która znajduje się pod wylotem lufy, takim sposobem kompensator zostaje oddzielony od pistoletu.

2. Następnie odkręciłem śrubkę nr 50, która jest widoczna po otworzeniu zamka na końcu lufy po lewej stronie. Po tym zabiegu mozemy zdjąć zamek nr 48, wyjąć sprężynę nr 51, wyjąć część nr 35.

3. Kolejnym krokiem będzie odkręcenie szczerbinki za pomocą mniejszego ampula dołączonego do zestawu-śrubki mocującej szczerbinkę nr 54.

4. Teraz zaczynają się schodki. Musimy zdemontować bezpiecznik nr 9. Żeby zdemontować bezpiecznik ustawiamy go w pozycji odbezpieczony czyli F, następnie odkręcamy śrubkę nr 3 i zdejmujemy część nr 8(druga połowa bezpiecznika z prawej strony). Teraz Panowie ostrożnie, mianowicie odciągamy kurek, jednocześnie odciągając część oznaczoną nr20 w dół i powolutku wyjmujemy drugą połowę bezpiecznika nr9. Piszę, żeby robić to powoli ponieważ może nam wyskoczyć malusieńka kulka łożyskowa nr10, popychana przez spręzynkę nr29.

5. Uff, schodki się skończyły(jeszcze będą schody). Teraz prosta robota-odkręcamy trzy śrubki, jedna z prawej strony pistoletu i dwie z lewej, wszystkie oznaczone nr 3.

6.Schody. Śrubki odkręcone, możemy przystąpić do "patroszenia". Kładziemy pistolet na prawej stronie, broń Boże nie róbcie tego w powietrzu, ja tak zrobilem, wszystko co mogło wypaść wypadło:(. Zdejmujemy pokrywę nr2, ważne, żeby przy zdejmowaniu z każdej strony pokrywa schodziła równo inaczej wszystko się rozsypie.

7. Po rozłożeniu pistoletu przystąpiłem do smarowania. Nie miałem żadnego, specjalnego smaru do wiatrówek, ale bardzo dobrze poradzi sobie smar do kołowrotków(jest przystosowany do używania w niskich temperaturach więc w zimę nie będzie gęstniał). Smaru użylem w miejscach, w których widoczne były opiłki i tam gdzie mógłby zmniejszyć tarcie, a mechanizm spustowy, przesmarowałem oliwką do urządzeń precyzyjnych.

8. Składanie pistoletu do kupy jest niezbyt trudne. Najważniejsze, żeby nie spadła sprężyna spustu nr19, mi spadła, żeby ją założyć musiałem się nieźle namordować, a zaznaczę, że jestem typem majsterkowicza i zdolności manualne jako takie posiadam. Dla ułatwienia przy składaniu możemy zdemontować część nr34, ale musimy uważać na kulkę łożyskową nr10.

Po smarowaniu wszystko w pistolecie chodzi lżej, poprostu bajka, jeśli macie "zgrabne palce" to polecam taki zabieg.

Do opisu załączam schemat, numery częsci zawarte w opisie pokrywają się z numerami na schemacie.



Link do pliku pdf ze schematem- http://www.umarex.com/fil....00.00_B_EN.pdf

Miłego majsterkowania. Pozdrawiam!



Temat: Diana 75 - odsłona
Odkąd mam ten karabinek w ręku zastanawiałem się co się stanie jak kiedyś dwa razy naciągnę mechanizm i jak to ewentualnie później zwolnię. Życie płata figle i długo nie musiałem się zastanawiać. :twisted:
Świąteczne przedpołudniowe strzelanie: naciągnąłem, załadowałem a następnie linia ognia przez chwilę została naruszona więc bezpiecznie odłożyłem wiatrówkę. Po chwili było wszystko OK. to i karabinek w ręku, naciąganie KLIK KLIK KLIK i... ani w tą ani w drugą. LIPA! mały dramat!
Karabinek zablokowany perfekcyjnie, dźwignia otwarta, śrut w środku. Co z tym fantem zrobić? Czytając wcześniej forum na temat rozbierania tej Danki już czułem mrowienie na całym ciele. Ale cóż mi teraz pozostaje? Do kuchni i na stół. Przydałby się schemat złożeniówka, lecz na działce gdzie byłem – brak i netu też nie ma. Odkręciłem drzewko od części właściwej i lustruję mechanizm. Ingerencję w cylinder mogę sobie odpuścić, bo cały mechanizm sterujący jest na zewnątrz a mieści się w dole pustego łoża. Trochę to trwało zanim załapałem co, po co i kiedy odblokowuje – tak mi się przynajmniej wtedy zdawało. Wniosek jest prosty – to spust zwalnia! :D Ostrożnie zdemontowałem zawleczkę po zawleczce i blaszkę po blaszce. Spust wyjęty! I jakie moje zdziwienie – jak było zablokowane tak jest dalej. Idąc tym tropem zacząłem rozbierać dalej w kierunku lufy. Z zewnątrz cylindra do wewnątrz jest 5 otworów w których coś siedzi i steruje tym co gania wewnątrz w cylindrze – zapadki, blokady spustu, naciągu itp. Każdy z tych mechanizmów może być tą poszukiwaną blokadą. Ale nie był! To Ostatnia sprytnie schowana mała zapadka – ta najbliżej lufy – blokowała mechanizm naciągu.
UFF... :lol:
Wiatrówka wróciła do składni pierwotnej, ale to dopiero pół sukcesu. A ja nie inaczej tylko mam cały stół w różnego rodzaju mechanizmach. Ponieważ pamięć ulotną bywa idąc od końca złożyłem wszystko czym prędzej do kupy. Udało się. :D Teraz na spokojnie mogę sobie podejrzeć i jeszcze raz zweryfikować jak to wszystko działa – a jest na co popatrzeć. Następnie założyłem drewienko i udałem się wykonać parę strzałów dla sprawdzenia. Odetchnąłem z ulgą, strzelanie przebiegło prawidłowo. 8)

Wnioski są takie:
1. Nie taki diabeł straszny jak go malują :lol: , chociaż uprzedzam niezbyt pewnie czujących się mechaników przed grzebaniem w tej Dance. Jak już wszystko sobie obejrzymy na spokojnie to okazuje się, że jest to konstrukcja fantastycznie przemyślana ale fakt nie jest najprostrza.

Najbardziej podobały mi się (chociaż nie było potrzeby tam zaglądać – teraz dopiero to wiem) kółeczka zębate współpracujące z prostymi zębatkami które sterują jednoczesnym posuwem poruszających się obu tloków w przeciwnych kierunkach. :lol:

Pozdrawiam i oby takich niespodzianek jak najmniej – życzę wszystkim.
:lol: 8) :lol:



Temat: Slavia - pułapki starego sprzętu
Witam!!!

Niedawno znajomy poprosił mnie o przegląd i remont jego nowo zakupionej okazyjnie starej Slavki 631. Jako że jest to nieskomplikowane urządzenie i grzebałem w nich już troszkę z checia zgodziłem się na jego prośbę. Ach tak sobie znowu pogrzebac w wiatróweczce

Wizualnie przedstawiała się nawet nieźle biorąc pod uwage fakt, iż miała już kilku właścicieli, którzy raczej do delikatnych nie należeli. Bardzo nieliczne otarcia , dobry stan lakieru (przegląd miał dotyczyć jedynie systemu tak więc lakier pomimo mojej wielkiej do niego niechęci pozostał na swoim miejscu :? ) i stosunkowo młody wiek sprzetu (Made in Czech Republic) i doskonały stan przewodu lufy napawał optymizmem :?

Niestety blizsze oględziny zatarły te pierwsze nienajgorsze wrażenie. Połamany kabłąk i śruba zawiasu (Nr 18 ze schematu), sprawiająca wrażenie albo nieoryginalnej albo traktowanej 5 kilogramowym młotkiem nie napawała optymizmem. Co więcej łeb śruby był praktycznie pozbawiony zagłębien na srubkę kontry co powodowało jej nagminne poluzowanie i luz lufy w szczękach .

Po otrzymaniu zapasowych cześci (te zamówiłem w ciemno - niestety gdyż jak się okazało zamówiłem ich zbyt mało) zabrałem się za demontaż karabinka.

To co zobaczyłem przeszło wszelkie moje wyobrażenia.

Sprężyna wyboczona strasznie i oklapnięta - ok 2 cm krótsza od nowej, uszczerbiona u podstawy oryginalna prowadnica (elementy płaszcza podstawy utkwiły w mechaniźmie spustowym) i dorobiona z jakiejś dziwnej gumy uszczelka tłoka dłuższa z kolei od oryginalnej uszczelki o 4 mm.

Wszystko to zababrane jakimś brążowym smarowidłem które zmieniło juz stan skupienia na stały.

Prawdziwy szok przeżyłem jednak gdy po dokładnej kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej oczom moim ukazały się powierzchnie robocze tłoka. Ktoś go chyba robił na kolanie i to albo pilnikiem albo co prawdopodobniejsze wygładzal je na kamieniu

Początkowo myślałem że to wina jakichś zanieczyszczeń, które dostały się do cylindra i wyorały bruzdy i wgłębienia w tłoku. Gdy jednak dokładnie obejrzałem (na ile to możliwe) wewnętrzną powierzchnie cylindra - zadziwiająco gładką jak na taki stan tłoka , zwaliłbym winę na obróbke w fabryce.

Gdy zabrałem się za smarowanie i składanie nieszczęsnej wiatrówki spotkał mnie kolejny zawód. Okazało się że zakupiona nowa a wspomniana już śrubka Nr 18 nie pasuje Po prostu gwint w starej śrubie okazał się rzadszy i grubszy niż w nowej. Nie wiem czy to wina innego modelu czy tez dorabiania śruby i np. przegwintowania otworu (bo jak wspomniałem "wygląd" łba śruby nie pozwalał na określenie jej oryginalności)

Jako, ze przy starej śrubie lufa lata na boki jak Żyd po pustym sklepie będe musiał zapodać chyba jakieś podkładki dystansowe...

Dlaczego to opisuje Aby przestrzec przed kupowaniem tanich 'okazji" nawet gdy jest to tak znana i renomowana giwerka jak Slavia.

Oczywiście da sie ją doprowadzić do całkiem przyzwoitego stanu ale niestety nie będzie to ani łatwe ani tanie

Pozdrawiam Andrzej K.



Temat: Recenzja-"Air rifle and air pistol-maintenance and repa
Dzięki uprzejmości znanego wszystkim Andrzeja K. wpadła mi w rękę bardzo ciekawa książeczka. Dopóki właściciel się nie upomni o zwrot mogę ją sobie czytać do woli.

Q. Cobham - "Air rifle and air pistol - maintenance and repair"
W tłumaczeniu: "Karabinki i pistolety pneumatyczne - obsługa i naprawa"
Printed in England 2006,
Miękka okładka, stron 208.



Książka a w zasadzie podręcznik do obsługi i naprawy karabinków i pistoletów pneumatycznych.
Zawiera wiele cennych porad dotyczących napraw, czyszczenia i obsługi karabinków i pistoletów sprężynowych.
PCP nie jest opisane w zasadzie wcale, tylko bogata gama sprężynówek spotykanych na rynku angielskim.

Książka z podejściem praktycznym, nie zawiera wprawdzie schematów budowy ale każdy z opisanych modeli jest bogato ilustrowany zdjęciami i to zarówno ogólny widok jak i w rozłożeniu na detale. Szczegółowe opisy naprawy i co jaki model zwykle "boli".

Ceny na rynku angielskim modeli "z drugiej ręki" oraz opis na co zwracać uwagę przy zakupie używanego egzemplarza a także jakie uszkodzenia i wady mają wpływ na cenę.

Autor podaje także dokładne dane sprężyny do każdego modelu np. Sprężyna do Chińskiego SMK (B2)
Długość 225 mm, D- 18.8; d-12,8; fi drutu 3,0, Ilość zwoi 32. I tak do każdego opisanego modelu.

Cena karabinka SMK (B2) używanego (stan kiepski, średni, idealny) 5/15/40 GBP i tak do każdego innego.

Super poradnik dla fana wiatrówek i obowiązkowa pozycja dla kolekcjonera plujek.

Spis treści:
Część I - Warsztat.*
1. Wprowadzenie i definicje,
2. Karabinki pneumatyczne,
3. Pistolety pneumatyczne,
4. Bezpieczeństwo zawsze najważniejsze,
5. Prawo a broń pneumatyczna,
6. Przechowywanie,
7. Porównanie nowej i używanej broni pneumatycznej,
8. Najczęściej występujące niesprawności,
9. Narzędzia do obsługi i naprawy broni pneumatycznej,
10. Materiały eksploatacyjne i materiały do napraw,
11. Podstawowa obsługa,
12. Korozja,
13. Czyszczenie lufy,
14. Ustawianie lunet i przyrządów celowniczych,
15. Wymiana sprężyny głównej,
16. Uszczelki i podkładki,
17. Naprawa osad,
18. Dorabianie części zamiennych,
19. Oksydowanie i "czernienie",
20. Tuning,
21. Obliczanie energii,
22. Przeliczniki jednostek, limity energii i dane dotyczące gwintów,
23. Objaśnienia do sprężyn, szczegóły wykonania, tabele przeliczeniowe i wartości,

Część II - opis modeli. *

24. BSA Airsporter Mk I
25. BSA Cadet Major
26. BSA Cadet
27. BSA Lighting
28. BSA Meteor Mk I
29. BSA Meteor Super
30. BSA Model L
31. BSF Model S20
32. Chinese BAM,
33. Chinese SMK (B2)
34. Chinese XS-S2
35. Diana G27
36. Diana G80
37. Diana Model 6
38. Diana Model 16
39. Diana SP50
40. Feinwerkbau 300S
41. Gamo Cadet 2000
42. Haenel 303
43. Haenel 301
44. Hungarian LG527
45. Marksman&reg;
46. Midland Gun Company
47. Milbro Repeater
48. Milbro Scout
49. Old Air Rifle
50. Original Model 24
51. Original Model 50
52. Relum Tornado
53. Walther LP53
54. Webley Hawk Mk II
55. Webley Junior
56. Webley Mk I
57. Webley Senior
58. Webley Mk III
59. Webley Sport
60. Webley Xocet XS
61. Weihrauch HW35
62. Weihrauch HW95
63. Zero Hopel

*-kursywą oznaczono objaśnienia i dopowiedzenia tłumaczącego.

Poprosiłem autora Pana Q. Cobham-a o zgodę a opublikowanie na necie kilku przetłumaczonych fragmentów. Ciekawe co odpowie.